Socialinės medijos – tai ne tik mūsų kasdienybės ir laisvalaikio dalis. Jų sparčiai plintantis populiarumas keičia įpročius, mąstymą, elgesį, net formuoja mūsų asmenybes. Internetinė erdvė tapo ir daugelio prekinių ženklų pozicionavimo „namais“. Pastarųjų metų aplinkybės dar labiau paskatino skaitmenizacijos procesą, kuris palietė daugumą sričių – tai reiškia, jog socialiniame burbule praleisime dar daugiau laiko – ar visi esame tam pasiruošę? Naujas reklamos, komunikacijos ir rinkodaros taisykles, kurias 2021 – aisiais padiktuos virtuali erdvė pristato „Stand UP“ reklamos agentūros projektų vadovė – Vaida Bartkienė.
Socialiniai tinklai – didžiausias dėmesys elektroninei prekybai
Projektų vadovė teigia, kad pasinaudodami susiklosčiusia situacija, jog viskas kelias į internetinę erdvę, socialiniai tinklai, o ypač patys populiariausi, kitais metais ypatingą dėmesį skirs būtent elektroninės prekybos vystymui ir naujų – funkcionalumą, reklamos galimybes ir vartotojų įsitraukimą skatinančių įrankių diegimą. Šios tendencijos prognozuojamos „Facebook“, „Instagram“ socialiniuose tinkluose. Taip pat tai bus integruojama „Snapchat“ ir net „Tik Tok“ platformose, kurie aiškiai ir toliau bandys palaikyti kuo glaudesnius ryšius su jaunesnėmis auditorijomis ir skatins kuo didesnį jų įsitraukimą, todėl efektyvios elektroninės prekybos strategijos ir reklamos procesų vystymas tam tikrai gali praversti.
Parduotuvės socialiniuose tinkluose tampa vis populiaresnės, nes jos yra kur kas paprastesnės nei standartinės elektroninės parduotuvės ir padeda prekiniams ženklams lengviau pasiekti savo klientus, kurie susitelkę tokiame dideliame vartotojų sraute. Taigi bus diegiama ir sujungiama dar daugiau įrankių, padėsiančių skatinti kompanijų ir auditorijos sąveiką: „Facebook play“, tiesioginiai vaizdo įrašai, reklamos ir kt. Pavyzdžiui, jau šiais metais buvo kalbama apie tai, jog Facebook sujungs tokias susirašinėjimo programėles kaip „Messenger“, „Instagram Direct“ bei „WhatsApp“, kad sustiprintų vartotojų įsitraukimą ir ryšius – sako V. Bartkienė.
Taip pat dar didesnis dėmesys bus skiriamas profilių tapatybių tikrinimui – mėlyna „varnelė“, panašu dar ne visiškai užtikrina saugumą ir tai, jog šioje platformoje bendraujame tikrai su realiais žmonėmis.
Projektų vadovė teigia, jog „Linkedin“ galima įvardinti kaip išskirtiniausią socialinį tinklą, kuris turi didžiausią istorijoje profesinių ir karjeros duomenų bazę, todėl jis integruos naujas funkcijas, kurios padės atskleisti dar daugiau profesinių įžvalgų. Pavyzdžiui, įrankis „Career Explorer“, jau dabar leidžia pamatyti karjeros galimybes. Taip pat Linkedin sieks didinti tiesioginių transliacijų funkcionalumą – čia bus galima stebėti daugiau virtualių renginių bei kitų tiesioginių vaizdo įrašų.
Internetinės svetainės – dėmesio centre
V. Bartkienė pabrėžia, jog šiuo internetinio verslo suklestėjimo metu svetainės tapo vienu pagrindinių įrankių, užtikrinančių efektyvią reklamą bei skatinančių pardavimus. Tie, kurie neturėjo savo vietos virtualioje erdvėje suskubo ją susikurti, o tie, kurie jau turėjo užsiėmę pozicijas rinkoje – buvo priversti dar kartą peržvelgti ar sugebės atsilaikyti konkurenciniam protrūkiui. Internetinė svetainė – tai ne tik ta vieta, kurioje galite pademonstruoti prekes ir paslaugas bei pristatyti save. Pastaruoju metu – tai tai kone vienintelis išsigelbėjimas, siekiant išlikti rinkoje ir toliau vystyti pardavimų procesus.
Vadovė pastebi, kad nemaža dalis prekinių ženklų dabar rūpinasi savo elektroninio verslo rebrandingu. Todėl svarbu atkreipti dėmesį į svarbiausius internetinės svetainės akcentus, kurie ateinančiais metais gali sustiprinti jūsų pozicijas.
Visų pirma, svetainė turi būti funkcionali ir pritaikyta įvairiems įrenginiams: mobiliems telefonams, planšetėms. Taip pat ji turi būti paprastai valdoma, aiški ir suprantama – klientai neturi nei laiko, nei noro ilgai ieškoti reikiamo produkto ar paslaugos. Jie viską turi rasti čia ir dabar, kitaip rizikuojate, jog klientas tiesiog paspaus x mygtuką. Svetainės naršymas turi priminti lengvą ir paprastą pasivaikščiojimą po parduotuvę – lankytojas neturi susidurti su sudėtingais apsipirkimo procesais – jis turi išsinešti teigiamą ir malonią patirtį.
Peržvelkite visas svetainės funkcijas, programas (įsijauskite į kliento vaidmenį, patys užsisakykite savo prekes ar paslaugas – jeigu niekada dar to nedarėte) ir jei pastebite bent menkiausius trikdžius, kuo greičiau juos pašalinkite – svetainė turi išlikti saugi ir optimaliai veikti. Atkreipkite dėmesį, jog svetainės turi būti prieinamos visiems – nepamirškite įdiegti specialios versijos neįgaliesiems.
Remiantis „Brightedge “ tyrimais, organiškas pasiekiamumas sudaro 68% į svetainę ateinančių lankytojų srauto. Tačiau daugelis svetainių vis dar neturi SEO funkcijų arba jos sutvarkytos ne iki galo. SEO – itin svarbu internetinės svetainės matomumui bei pozicijai paieškos rezultatuose – taigi būtinai skirkite tam dėmesio.
2020 metais buvo fiksuojamos itin dažnos kibernetinės atakos, kurios gali stipriai pakenkti jūsų verslui. Todėl labai svarbi ir svetainės apsauga – investuokite į profesionalias programas, skatinančias kibernetinio saugumo kultūrą – svarbiausius akcentus įvardija V. Bartkienė.
Žinoma, nepamirškite ir svetainės dizaino, kuris padės jums tapti patrauklesniems, o tam tikri vizualiniai efektai gali turėti ir psichologinį poveikį apsipirkimo metu – vizualinės komunikacijos svarbą primena projektų vadovė.
2021 metais bus madingas asimetriškas, unikaliai jūsų prekinį ženklą pristatantis dizainas. Taip pat vis labiau ryškėja tendencija, jog žmonės nori matyti ne tik prekes ar paslaugas, bet ir veidus, kurie „slepiasi“ už jų etikečių – todėl 2021 -iais bus proga pasirodyti. Paplis iliustracijų ir asmenybių nuotraukų pritaikymas internetinių svetainių dizaine.
Numanoma, jog iki šiol dominavusias šviesias spalvas pakeis tamsesni tonai, kurie suteiks elegancijos ir solidumo. Taip pat bus madingi šešėliai bei „plūduriuojantys“ elementai artimi futurizmui.
Ir, net jei atrodys, kad viską sutvarkėte idealiai… NEPAMIRŠKITE, KAD ESATE NE VIENI – dalį laiko skirkite ir konkurentams – tinkama analizė tikrai gali prisidėti prie geresnių jūsų rezultatų. Neabejokite – jūs taip pat esate stebimi!
Naujienlaiškių atgimimas
Naujienlaiškių suklestėjimas taipogi neapsiejo be pandemijos įsikišimo. Ir vėl sutelkus dėmesį į internetines svetaines, naujienlaiškiai tapo svarbia priemone priminti klientams apie prekinį ženklą bei jo naujienas, o tuo pačiu – puiki reklamos priemonė, siekiant surasti potencialių klientų.
Daugiau nei 55% rinkodaros specialistų atskleidė, jog tai buvo geriausia investicija, norint palaikyti ryšius su auditorija – pasakoja V. Bartkienė.
„Seventh Sense“ atlikto tyrimo metu beveik pusė respondentų nurodė, jog ateinančiu metu siųs dar daugiau naujienlaiškių savo klientams, taip siekdami suteikti jiems geriausius pasiūlymus ir pristatyti savo prekinio ženklo privalumus, naujoves bei palaikyti komunikaciją.
Naujienlaiškių rinkodaros efektyvumą patvirtina ir statistika: pritaikius dažnesnį jų siuntimą, kai kurių įmonių pajamos išaugo 760%, pačių naujienlaiškių aktyvumas rinkodaroje išaugo 78%. Pagal turinio rinkodaros instituto tyrimus matyti, jog 32% B2B pardavimų rinkodaros specialistų pajautė jų teikiamą naudą potencialių klientų pritraukimui – vartotojai, gaunantys naujienas apie prekes ir paslaugas, joms išleidžia net 138% daugiau – akcentuoja reklamos agentūros projektų vadovė.
Influencerių marketingas – reikalavimai nuomonės formuotojams didės
V. Bartkienė sako, jog influenceriai ir toliau išliks svarbūs – numatoma dar didesnis jų poreikis prekinių ženklų reklamai. Bendradarbiaudami su kitomis kompanijomis, nuomonės formuotojai taip pat sustiprins pozicijas kaip savo asmeninių prekinių ženklų kūrėjai. Keisis ir darbo su socialinių tinklų žvaigždėmis modelis – atlygis bus mokamas, priklausomai nuo pardavimų (žinoma, tokia praktika jau po truputį vyrauja ir dabar), kadangi ne visi prekiniai ženklai sumokėję didžiulis pinigus už reklamą, gauna atitinkamą naudą ir padidina pelną.
Dar labiau didėjant influencerių populiarumui ir plečiantis jų gretoms – jiems taip pat bus keliami ir aukštesni reikalavimai. Prekiniams ženklams jau neužtenka įprastos reklamos, o influenceriams – tik didelio sekėjų skaičiaus. Bus norima įdomesnių, kūrybiškesnių reklamos strategijų bei unikalių pardavimo sprendimų, kurie užtikrintų efektyvesnius rezultatus.
Po kai kurių influencerių ne itin sėkmingų pasirodymų šiais metais, didelis dėmesys bus kreipiamas ne tik pardavimų, bet ir reputacijos profesionalumui – nuomonės formuotojai turės atstovauti prekinio ženklo vertybes bei filosofiją – pabrėžia reklamos specialistė.
Na ir galiausiai – turinys taps mažiau nugludintas tobulumo ir tikroviškesnis – žmonės pavargo nuo prabangos ir blizgesio, jiems reikia apčiuopiamos naudos, o ne tik gražių frazių…
Komentarai socialinėje erdvėje – galimybė pažinti prekinį ženklą
Vadovė aiškina, jog komentarai ir apžvalgos taps svarbios, siekiant daugiau sužinoti apie prekės ženklą ir labiau juo pasitikėti. Padidės vartotojų įsitraukimas į pardavimų procesus – klientai galės dalintis prekių aprašymais, atsiliepimais, kadangi negalėdami apsilankyti parduotuvėse pirkėjai neturi galimybės pamatyti prekės, jos apžiūrėti gyvai. Taigi tai padės suformuoti nuomonę ir sukurti tam tikrų produktų ir paslaugų atitinkamą įvaizdį – neišvengiamai tai bus tam tikra reklamos forma.
Jei pandemija dar ilgesnį laiką apribos fizinių parduotuvių darbą, toliau daugės pardavimų „online“, populiarės live transliacijos, kuriose bus pristatomos prekės – ypač rinkos „naujokės“ arba specifiniai produktai, kuriuos reikia smulkmeniškiau pristatyti vartotojui, įrodant pranašumus ir naudą.
Lauko reklamos nuosmukis
V. Bartkienė pastebi, jog įprasto gyvenimo „lockdown’as“ iš savo kiemo išprašė ir „offline“ reklamą. Pirmojo karantino metu kai kurių įmonių lauko reklamos pardavimai krito net iki 80%. Sumažėję gyventojų srautai gatvėse sumažino šios reklamos efektyvumą, todėl ji tapo nebepaklausi ir nereikalinga. Dauguma įmonių šiuo metu investicijas skiria reklamai internete, kuri yra daug svarbesnė, norint išsilaikyti konkurentų mozaikoje – sako reklamos projektų vadovė.
Taigi akivaizdu, kad internetas visiškai užvaldė rinką ir kitais metais bus labai sunku tiems, kas vis dar spyriojasi ir nenori prisijaukinti šios platformos – vargu, ar net pasibaigus pandemijai, kaip daugelis tikisi, viskas grįš į savo vėžes. Deja, vėžės jau naujos ir tikriausiai jomis rinka važiuos toliau.