Nauji metai neišvengiamai simbolizuoja atsinaujinimo ir pokyčių pradžią daugelyje sričių – norėdami tobulėti privalome keistis. Pasaulis pasitinka naujas gyvenimo būdo, mados, meno….ir grafinio dizaino tendencijas. Kuo gi 2021 – aisiais metais turės vadovautis profesionalūs dizaineriai, siekdami sukurti sėkmingus, populiarius ir kvapą gniaužiančius grafinio dizaino darbus?
3D formos
3D grafika nėra visiškai nauja grafinio dizaino tendencija, tačiau kiekvienais metais ji tampa vis „kietesnė“. Įspūdingos trimatės formos naudojamos skaitmeninėje erdvėje tam, kad atkreiptų vartotojų dėmesį, o išsiskirti iš konkurentų padeda judesiai ir animacija. Taip pat populiaru derinti 3D objektus su nuotraukomis bei plokščiomis iliustracijomis, o 3D tipografikoje naudoti tikroviškas tekstūras, ištrinant ribą tarp realybės ir skaitmeninės erdvės.
Optinė iliuzija
Sėkmingai įsitvirtinusi grafiniame dizaine 2020 – aisiais, optinės iliuzijos tendencija žengia ir į 2021 metus. Mūsų smegenims nelengva suvokti optinių iliuzijų reikšmę, todėl mums įdomu jas stebėti ir nagrinėti. Abstrakti ir dinamiška iliuzija žavi ir priverčia sustoti – tad, jeigu optinės iliuzijos stilistiškai tinka jūsų dizainui – drąsiai jas naudokite.
Tipografikos chaosas
Taisyklės sukurtos tam, kad jas galėtume laužyti – taip trumpai galima apibūdinti kitų metų tipografiką. Nestandartinių šriftų naudojimas grafiniame dizaine prasidėjo dar prieš metus. Tačiau 2021 metams prognozuojamas tipografinis chaosas, pasižymintis „padriku“ žodžių bei raidžių lygiavimu, skirtingu raidžių dydžiu bei netaisyklinga jų tvarka.
Monochromas, dvispalviškumas (duotone) ir mažiau spalvų (colorless)
Monochrominių spalvų bei dvispalviškumo (duotone) tendencijos kaskart vis sugrįžta tarp populiariausių grafinio dizaino bruožų . Vartotojų akys greitai pavargsta nuo ryškių spalvų, o panašūs spalvų atspalviai – atpalaiduoja. Monochrominės spalvos arba dvispalviškumas padeda suprasti komplikuotą grafiką, kas ypač aktualu smulkių detalių iliustracijoms arba infografikams. Kitais metais bus populiari prigesintų spalvų paletė (colorless) – beveik juodai – balta, kuri sukuria nostalgijos jausmą ir atpalaiduoja mintis, o tai ypač reikalinga šiuo įtemptu laikotarpiu.
Aukso efektas
Metalinės tekstūros efektai buvo populiarūs bei mėgiami dizainerių ir anksčiau, todėl nenuostabu, kad ši tendencija vėl sugrįžo. Tačiau vizualiai įspūdingiausias metalas išlieka auksas: matinis, blizgus, atspindintis šviesos efektus, reljefinis ar išgraviruotas – 2021 metais auksas tiks bet kokiame pavidale. Neišvengiamai jis suteikia prabangų ir brangų pojūtį, todėl kartais užtenka tik vienos auksinės detalės, kad dizainas virstų stulbinančiu. Taip pat auksas bus derinamas kartu su kitomis medžiagomis – tokia kombinacija suteikia ryškų kontrastą, kuris negali nesužavėti auditorijos.
Gamtos įkvėptas dizainas
Gamtos įkvėpto dizaino tendencijos, po šių nelengvų 2020 metų, buvo nuspėjamos. Kadangi vizualieji menai jautriai reaguoja į aplinką ir įvykius, visuotinė pandemija padarė savo įtaką ir dizainui – idėjos pamėgdžioti gamtą, naudojant ją atkartojančius motyvus, natūralias šviesas, švelnesnes, žemiškas spalvas ir tonus, lenktas ir lengvas linijas. Tai artima minimalizmo tendencijoms, kurios pasižymi prislopintomis spalvų paletėmis, iliustracijomis, spalvų filtrais, sukuriančiais natūralią atmosferą, tekstūras su medžiu, akmeniu ir kt.
Dabartinės pandemijos padėties šalutinis poveikis yra gamtos ilgesys. Nenuostabu, kad žmonės, ilgą laiką negalėję jausti pilnavertiškos laisvės, ieško būdų, kaip ja pasimėgauti. Taip pat prie šios tendencijos išryškėjimo prisidėjo „tvaraus“ dizaino ir mados poreikis, sumažėjęs plastiko naudojimas – keičiant jį į natūralias, perdirbamas medžiagas.
Animacinių filmų personažų iliustracijos
Iliustracijų naudojimas grafiniame dizaine – geras sprendimas, nes jų nuotaika, stilistika, personažai bei spalvų paletė lengvai įsimenama. Kitais metais bus populiaru pritaikyti animacinių filmų personažus iliustracijose. Jos puikiai tinka prekės ženklui, sukuria nuotaikingą produkto ar svetainės atmosferą ir yra nepaprastai daugiafunkcinės. Personažą galite naudoti svetainėje, socialinių tinklų komunikacijoje, plakatuose, pristatymo medžiagoje – galima sakyti, funkcionalumui nėra jokių apribojimų.
Emoji dizainas
„Emoji“ – tai nauja piktogramų forma, leidžianti vartotojams žinutėse išreikšti emocijas. 2021 – aisiais „emoji“ bus naudojami ne tik socialiniuose tinkluose, bet ir grafiniame dizaine. Jie sukelia reakcijas ir atsakus, pagerina nuotaiką ir išreiškia pagrindinius jausmus. Prognozuojama, kad „emoji“ dizaine įsitvirtins ilgam ir bus populiarūs dar ne vienus metus.
Taigi dizaineriai tikrai turės ką pasiūlyti savo klientams, kurie norės sužibėti išskirtiniais vizualinio identiteto pokyčiais ar išraiškingais, nuotaikingais ir nestandartiškais vizualinės komunikacijos sprendimais.
2021 – aisiais būkite drąsūs, ryškūs ir pastebimi!