Blizgučiai ir žėrintys motyvai 2022 metų gale atsirado ne šiaip sau, tai lyg preliudija į tai, ko galima tikėtis 2023 metais. Žmonės pavargo, o gal jau įprato gyventi sunkmečiu ir nuolat besikeičiančiomis sąlygomis, kurios atrodo tapo norma, todėl pasiilgę gerų naujienų, po truputį patys pradeda kurti šventinę nuotaiką, todėl 2023 metais neišvengiamai dizainą kursime ryškiau ir atnešime šiek tiek daugiau optimizmo ir laimės į reklaminių kampanijų dizainus.
METŲ SPALVA
2023 metų spalva tapo 18-1750 Viva Magenta, kurią išrinko Pantone spalvų institutas. Viva Magenta spalva yra kilusi gamtoje iš raudonos spalvos kokosų pluošto ir yra viena vertingiausių natūralių, stipriausių ir ryškiausių dažiklių visame pasaulyje. Tai energinga spalva, kuri simbolizuoja stiprybę, drąsą, suteikia optimizmo, kurio taip trūko pastaraisiais metais.
Kaip teigia „Pantone“, tai maištinga ir įžūli spalva, perteikianti troškimą gyventi ir kviečianti švęsti gyvenimą.
MAKSIMALIZMAS
Esate girdėję posakį, kad „mažiau yra daugiau“? 2023 metais ši taisyklė trauksis, o jos poziciją po truputį perims maksimalizmas, kuris visada laužė taisykles ir tikėjo, kad „daugiau yra geriau“. Ryškių spalvų deriniai, ryškios tipografijos, pasikartojantys motyvai, daugiasluoksniai vaizdai, maksimaliai išnaudota erdvė, atvirkščias ar kreivas tekstas, didelis ir storas šriftas – tikriausias maksimalizmas. Stand UP reklamos agentūros kūrybos vadovė Inesa Budginė pabrėžia, kad tai stilius tiems, kurie nori išsiskirti ir sulaužyti jau nusistovėjusį ir gal šiek tiek pabodusį minimalizmo standartą.
UTILITARISTINIS DIZAINAS
Šis grafinio dizaino stilius tapo populiarus kuriant internetines svetaines ar programas, savo minimalizmu, paprastumu, aiškumu ir lengvumu naudoti, naršyti. Toks dizainas suteikia vartotojui pasitikėjimo jausmą, yra super paprastas, be chaoso, ryškių detalių, tačiau turi riziką susilieti su aplinka, todėl siūloma nepamiršti įsivesti spalvų ar linijų atskiriančių informaciją.
FOLIJAVIMAS
Blizgės ne tik damų bateliai ant raudono kilimo, bet tikėtina, kad ir prekės ženklų dizainai nevengs blizgančių efektų, tad folijavimo efektas aktualus ir 2023 metais. Šį efektą ne kartą norėta išmesti iš tendencijų sąrašo, bet akivaizdu, kad jis atsilaikė, tačiau šiek tiek keičia savo veidą. Rekomenduojama rinktis ne tik klasikinę aukso foliją, bet ir kitus pospaudinės technologijos metodus. Itin populiaru – holograminį efektą turinti folija ar neoninės spalvos.
ERDVINIŲ OBJEKTŲ ATVAIZDAVIMAS 2D ILIUSTRACIJOMIS
Toks dizainas susideda iš minimalių šešėlių, gradientų, smulkių detalių ir 3D efekto, kurie visumoje suteikia dimensijos efektą. Šis stilius tapo populiarus technologijų pramonėje, kuris sukuria racionalų ir efektyvų dizainą, o tai palengvina internetinės svetainės dizaino įkėlimą, dydžio keitimą ir išlaiko aukštos raiškos kokybę. Taipogi šis stilius suteikia dizaineriui laisvę laužyti anatomijos standartus ir taisykles, o svarbiausia jis vis dar patrauklus sekančiais metais, bei puikiai iliustruoja ir geba paaiškinti vaizdais, taip prisitaikant prie vartotojo, kuris nebemėgsta skaityti.
RYŠKUS (IŠDYKĘS) MINIMALIZMAS
Šis grafinio dizaino stilius iš esmės atspindi minimalizmą, tačiau 2023 metais pastarasis pasipildo storesnėmis linijomis ar ryškesnėmis spalvomis. Dažnai tokiam dizainui taikomas vienas iš dviejų stilių: arba naudojamas vienas dramatiškas elementas, siekiant suteikti vizualinį susidomėjimą, arba viskas sumažinama iki esminių dalykų. Tokiu stiliumi dizainas atrodo modernus, švarus, įspūdingas, o tokie elementai, kaip maži simboliai, naudojami norint suteiki gilumo ir pažadinti susidomėjimą. Tad visiems minimalizmo gerbėjams, siūloma šiek tiek jį paįvairinti ryškiais simboliais ar detalėmis.
IŠRAIŠKINGA TIPOGRAFIJA
Ne paslaptis, kad tipografija – vienas iš svarbiausių grafinio dizaino elementų. Trumpa žinutė parašyta išraiškingu šriftu sustiprina vartotojo patirtį, bei labai aiškiai ištransliuoja norimą perteikti pagrindinę mintį. Vis daugiau matysime gražių, fashion ir raitytų šriftų, tad kuriant tokiu stiliumi , nepamirškime, kad vaizdinę informaciją įsisaviname daug greičiau nei skaitomąją, o abiejų šių informacijos būdų simbiozė yra daug įtaigesnė nei naudojant po vieną.
MINIMALISTINIS VINTAŽAS
Pasiilgote „senų gerų laikų“? Jų taip pat ilgisi Z karta, kurie net tuose laikuose negyveno. Ateinančiais metais vintažas sugrįžta! Vintažo ir minimalizmo derinys sujungia geriausias abiejų puses. Toks dizainas atrodo švarus, nestandartinis ir rafinuotas, tačiau didelė rizika perspausti ir atrodyti „old fashion“, tad būtina išlaikyti balansą ir nepersistengti per daug nukrypti į vintažą. Tai puikus sprendimas tiems, kas nori sukurti gilias tradicijas turintį prekinį ženklą, kuriam būdingas tvarumas, rankų darbas, natūralumas. Taip pat toks sprendimas tinkamas ir jaukios, nedidelės kavinukės savininkams.
PREKĖS ŽENKLŲ ILIUSTRACIJOS
Šiuolaikiškas vartotojas vertina originalumą ir unikalumą. Kūrybos vadovė Inesa, pabrėžia, kad šiandien prekės ženklo vizualinį identitetą gali sudaryti ne tik logotipas ir jį papildančios priemonės, tačiau ir iliustracijų rinkinys. Prekės ženklui priklausančios iliustracijos įsimena vartotojo atmintyje, dar labiau pabrėžia bendrą, išskirtinę stilistiką, tačiau reikia prisiminti, kad iliustracijos turi būti labai unikalios ir kurtos specialiai progai ar išskirtinai tam prekės ženklui.
MODERNIAI NATŪRALUS
Šį stilių sudaro natūralios formos ir spalvos, organiškos kompozicijos ir iliustratyvūs motyvai – visa tai elementai, sutinkami gamtoje, iš kurios kūrėjai įkvėpimo sėmėsi visais laikais. Tokie sprendimai itin tinkami verslams, kurių sritis maitinimas ar mityba, sveikų priemonių gamyba, tačiau rekomenduojama atsisakyti tiesioginių asociacijų ir visiems jau pabodusių lapelių ar gėlyčių motyvų.
BRUTALIZMAS
Brutalizmas buvo populiarus architektūroje dar XX a. antroje pusėje, o dabar persikelia ir į skaitmeninį dizainą. Nors dažnai brutalizmo dizainas yra laikomas aštrus ir šaltas, tačiau verta prisiminti, kad tuo pačiu šis stilius yra stiprus ir galingas, o būtent drąsiais ir stipriais sprendimais vartotojai žavėsis 2023. Tad siekiant sukurti galios ir drąsos įspūdį, rekomenduojam išbandyti brutalizmo dizainą, kurio pagalba sukursite unikalų, drąsų ir įsimintiną stilių.
SERIFINIS ŠRIFTAS
Nors keletą metų serifai laikyti senamadišku tonu, 2023 metais būtent jie užvaldys grafinio dizaino sceną. Tai šriftas, kuris simbolio linijos gale turi tarsi mažytę užkardėlę. Šio stiliaus šriftai suteikia dizainui specifiškumo, vizualiai atrodo elegantiškiau, bei griežčiau. Jis gali būti naudojamas bet kokiems projektams: knygoms, žurnalams, logotipams, plakatams, atvirukam, lankstinukams ir pan.