Įpratę prie sunkių pokyčių, verslai ir vartotojai atrodo įgavo imunitetą ir po truputį įsisavina naujas rinkos pokyčių sąlygas, išmoksta prisitaikyti prie jau įprastų nestabilumų. Senai susitaikėme su socialinių tinklų karaliavimu ir išmokome paklusti karaliaus įsakymams. Tad ko tikėtis 2023 metais ir kaip efektyviau išnaudoti marketingo biudžetą?
AMŽINASIS SEO
SEO (Search Engine Optimization) svarba ypač aktuali jau keletą metų ir 2023 neketina trauktis nuo pjedestalo, o kaip tik žada tapti dar aktualesniu, pagrindiniu įrankiu ir veiksniu norint tapti matomais Google paieškoje. Todėl siekiant daugiau parduoti internetu, be jo, akivaizdu, jau neišsivers nei viena svetainė. Tad jei to dar nepadarėte, 2023 metais tikrai verta įsitraukti SEO į savo marketingo biudžetą. Pirmenybė turėtų būti teikiama raktinių žodžių įvairovei, judančiai grafikai ir moderniam dizainui, tvarkingam svetainės žemėlapiui ir pilnai sutvarkytam Google Business profiliui.
DĖMESYS TURINIUI
Ateinančiais metais skiriamas dėmesys kokybei turėtų būti itin didelis. Pritraukti ir sudominti auditoriją – reikės pasistengti kur kas labiau. Kiekybė tikrai nepadės, o turinio kokybė turės būti dar geresnė nei praėjusiais metais. Kitaip sakant, auditorija tampa išrankesnė, todėl ji reikalaus dar labiau, specialiai tik jiems, atrinkto kokybiško ir pažįstamo turinio.
Taip pat vertėtų būtinai atlikti socialinių tinklų auditą. Įvertinkite, ar komunikacija tinkamai pasiekia jūsų tikslinę auditoriją, peržiūrėkite naudojamus raktažodžius bei kurkite tiesioginę naudą ne tik vartotojui, bet ir dalyvaukite pasaulio gelbėjimo misijoje. Atminkite, rinkoje perkamąją galią įgavo Z karta, kuri ne tik turi ypač aukštus technologijų ir estetikos standartus, bet ir yra pakankamai egocentriški – žino, ko nori ir kas jiems tinka labiausiai, tad tikrai greitai identifikuoja prekės ženklų pataikavimą algoritmui nuo išskirtinio dėmesio jiems.
DAUGIAU VIDEO MEDŽIAGOS
Vaizdo įrašų ir tiesioginių transliacijų peržiūrų skaičius stipriai populiarėja, todėl kaip ir praėjusiais, taip ir ateinančiais metais, įmonės ir toliau investuos į vaizdo įrašų turinį su kuriuo sieks dar labiau sudominti tiesioginį vartotoją.
Pastebima, kad tiesioginė transliacija (live) įgauna didžiulį pagreitį, tad norint sukurti dar glaudesnį ryšį su savo auditorija, turėtumėte nepamiršti ir ateinančiais metais išnaudoti live funkciją.
TikTok‘o ir Instagram REELS pagalba prekės ženklai išmokė savo vartotojus dar labiau pamėgti linksmus, trumpus, įtraukiančius video, be kurių 2023 metai neįsivaizduojami.
Daugelis atliktų eksperimentų byloja, kad video formato reklama suveikia ne tik geriau, bet ir kainuoja keliasdešimt kartų pigiau, todėl verta pagalvoti apie šią reklamos formą, net jei jūsų biudžetas ne itin didelis.
Išnaudokite visus socialinių tinklų įrankius ir pradėkite kurti turinį socialinėse medijose, kaip „Youtube“, „TikTok“ ir „Instagram“, bet nepamirškite, kad kiekviena platforma reikalauja jai paruošto turinio, nes video kuris veiks Instagram‘e, ne visada turės tokią pačią sėkmę TikTok‘e.
Z KARTOS ĮTAKA
Z karta ir toliau darys stiprią įtaką bene visiems verslo sektoriams. Z karta priima sprendimus kitaip, negu Y ar X. Šiai kartai šiandiena yra aktualiausios platformos, kurios yra labai vizualios, dinamiškos, novatoriškos bei pritaikytos virtualiai realybei. Jiems svarbus pasaulio keitimas socialiniais klausimais (klimatas, tvarumas, lyčių ir rasių lygybė), darbdavio elgesys su darbuotojais, pasitiki influencerių rekomendacijomis, teikia pirmenybę savirealizacijai. Todėl norint pasiekti Z kartą, bus svarbu suprasti jų vertybes, požiūrį, elgesį bei svarbiausia – atrasti jų nepatenkintus poreikius ir žinoma, sukurti turinį tokiais formatais, kokie patrauklūs jiems.
INFLUENCERIŲ RINKODARA
Nuomonės formuotojai peraugs į bendrą rinkodaros strategiją. Per 2022 metus influenceriai išpopuliarėjo, todėl prognozuojama, kad ji tikrai nesumažės, nes net 17% įmonių planuoja sekančiais metais pirmą kartą investuoti į nuomonės formuotojus. Nors ir influenceriams 2023-ieji žada pokyčius, vis daugiau prekės ženklų ir įmonių pradės atidžiau vertinti sukuriamą naudą ir prašyti realių pardavimų ataskaitų, taip įpareigodami nuomonės formuotojus ne tik kalbėti, bet ir rimčiau padirbėti dėl rezultato.
Jeigu atstovaujate smulkųjį verslą ir negalite sau leisti pasisamdyti influencerio, nepamirškite apie mikroinfluencerius. Nors pas juos sekėjų iki 10 000, tačiau jų įrašai dažnai sulaukia didesnio įsitraukimo.