Kalbant apie dizainą, dažnai pasitaiko mitų, kurie formuoja neteisingą požiūrį prekinio ženklo vizualinės reikšmės atžvilgiu, kuri – daug svarbesnė, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Yra manančių, jog dizainas nevertas didžiulių investicijų. Deja…
Vis dažniau tapatinamos dizainerio ir komunikatoriaus sąvokos įrodo, jog profesionalus dizaineris ne tik sukuria gražų paveiksliuką, bet ir padeda išpildyti prekinio ženklo vizualinį identitetą, pabrėžti pozicionavimą ir atskleisti auditorijai skirtą komunikacijos žinutę, todėl nereikėtų dizaino suprasti tik kaip estetinio elemento.
„Stand UP“ reklamos agentūros grafikos dizainerė Viktorija Austytė įvardino 5 esmines priežastis, kodėl profesionalus dizainas gali pakelti prekinio ženklo vertę.
Pirmasis dizaino įspūdis – pakeičia vartotojo suvokimą
Apie tai, kaip reklama ir joje naudojama vizualinė informacija gali keisti vartotojo požiūrį į prekės ženklą ar net poreikius prekės įsigijimui – įrodė ne vienas mokslinis tyrimas.
Tai ypač gerai atspindi neuromarketingas, kuris plačiai naudojamas, analizuojant vartotojų pasirinkimus ir aspektus, skatinančius pirkti – sako V. Austytė.
Pasauliniai tyrimai rodo, jog 95% apsisprendimų įsigyti vieną ar kitą prekę yra nesąmoningi ir tik 5% daiktų nuperkami apgalvojus šį žingsnį iš anksto. Taigi pasakymas „valgyti akimis“ – veikia ir parodo profesionalaus dizaino reikšmę, pavyzdžiui, produkto pakuotei.
Ant žalios „7 UP “etiketės pridėjus 15% daugiau geltonos spalvos, žmonės pastebėjo, jog gerdami šį gėrimą jie jaučia daugiau citrinų skonio, nors pati gėrimo sudėtis nebuvo pakeista. Prekinio ženklo „Hormel“ logotipe pridėjus petražolių šakelę tarp „r“ ir „m“ raidės, klientams iškart kilo asociacijos, jog produktai yra šviežesni – įtaigaus dizaino pavyzdžius vardina Viktorija.
Taigi ji siūlo išsiaiškinti, kokius pagrindinius dalykus norite pranešti vartotojui ir atiduoti tai į profesionalo rankas – dizainerio užduotis sukurti įspūdį per 50 milisekundžių, nes būtent per tiek laiko vartotojas įvertina vizualinį patrauklumą.
Išskirtinumas rinkoje bei konkurencinis pranašumas
Grafikos dizainerė pabrėžia , jog profesionalus dizainas – tiesiausias kelias sėkmingam įsitvirtinimui konkurencinėje aplinkoje. Pasak Viktorijos, nereikia galvoti apie dizainą tik kaip apie prekinio ženklo logotipą – jis apima visumą. Geras logotipas – neabejotinai kertinis aspektas įmonės verslo paslaugoms ir etikai, bet tai tik dalis vizualinio identiteto paketo. Kiekvienas dizaino elementas: detalių išdėstymas, spalvos, linijos ir kita, kas bus naudojama įvairiose komunikacijos priemonėse: svetainėje, socialiniuose tinkluose, įvairiuose dokumentuose, padės sukurti jūsų unikalumą ir sustiprins verslo pozicijas – teigia V. Austytė.
Sunku rasti nišą, kuri būtų vienintelė ir nepakartojama. Kiekvienam verslui rinkoje visuomet yra alternatyvas siūlančių konkurentų ir šiuo atveju – vienas stipriausių ginklų palenkti vartotoją į savo pusę – dizainas, galintis išskirti jus iš minios. Taigi prekinio ženklo išvaizda gali būti paskutinė stotelė vartotojo apsisprendimui – pirkti jūsų ar konkurento siūlomą prekę.
Profesionalus įvaizdis kuria pasitikėjimą prekės ženklu
Viktorija priduria, jog dizainas turi neginčijamą reikšmę pačios įmonės įvaizdžiui ir produkto ar paslaugos patikimumui.
Jis prisideda prie unikalios prekinio ženklo asmenybės, kurią vartotojas atžpažįsta ir pripažįsta.
Profesionalus vizualinis identitetas padeda vystyti prekinio ženklo nuoseklumą – pradedant internetine svetaine, baigiant vizitine kortele.
Tai atspindi su internetinėmis svetainėmis atlikti tyrimai. Nefunkcionalios, vizualiai nepatrauklios svetainės yra rečiau lankomos, o vartotojai jose praleidžia mažiau laiko ir dažniau nepasitiki ten pateikta informacija. Jeigu klientui nepatinka kokie nors dizaino sprendimai – jis nustoja naršyti ir vartotojo kelionė baigiasi dar pagrindiniame puslapyje – pasakoja „Stand UP“ reklamos agentūros dizainerė.
Taigi, net jei po jūsų nekokybišku dizainu slepiasi unikalus ir naudingas turinys, čia negalioja posakis: „auksas ir pelenuose žiba“ – apklausos parodė, jog 94% priežasčių, dėl kurių vartotojai palieka svetainę buvo susiję su dizainu ir tik 6% su nenaudingu turiniu.
Efektyvi išvaizda neleidžia pamiršti
Viktorija aiškina, jog dizaineriai kuria įsimintinus prekių ženklus – pradedant įmonės logotipu ir baigiant spalvų pasirinkimu kitoms komunikacijos platformoms. Jų sprendimai yra „tyčiniai“ – tai reiškia kruopščiai ir sąmoningai parenkami pagal kiekvieno verslo filosofiją. Ką reiškia dizainas, neleidžiantis pamiršti apie prekės ženklą?
Vartotojas gali pamiršti produkto pavadinimą, bet atsiminti jį pagal vizualą – medžiagos elementą, pakuotės paveikslėlį, svetainės spalvas, sukuriančias prisiminimus ar patirties sąsajas.
Spalva yra svarus veiksnys – atminčiai. „The Malaysian Journal of Medical Science“ tyrimas parodė, jog spalvos gali pagerinti atmintį bei padidina tikimybę, kad aplinkos dirgikliai, tokie, kaip pavyzdžiui, reklama bus sėkmingai užkoduoti, saugomi ir atkuriami – teigia dizainerė.
Taigi tai įrodymas, jog profesionalūs dizaino metodai – selektyvus spalvų parinkimas, originalus elementų išdėstymas – gali lemti, jog jūsų prekės ženklas bus atpažįstamas.
Nežiūrėkite į dizainą per „skonio reikalo“ prizmę. Dizainas turi atitikti jūsų prekinio ženklo identitetą, o nereikėtų pamiršti ir nuolat svyruojančių jo tendencijų, kurias puikiai išmano tik profesionalai – sako V. Austytė.
Geras dizainas prisideda prie turinio patogumo
„Stand UP“ reklamos agentūros dizainerė pastebi, jog sparčiai kintant ir tobulėjant technologijoms, turinys darosi vis sudėtingesnis. Tai ypač aktualu įmonėms, kurių veikla susijusi su programine įranga, technika ar kitokių sudėtingesnių paslaugų ir produktų kūrimu. Šiuo atveju labai svarbu kiek įmanoma labiau supaprastinti pateikiamą informaciją, todėl tam puikiai gali pasitarnauti dizainas – palengvinantis suvokimą tiek sąsajomis, tiek fizinio produkto vizualiniais sprendimais.
Yra teigiama, jog geras dizainas yra tarsi nematomas. Blogą dizainą vartotojas greit pastebi dėl, pavyzdžiui, sunkaus skaitomumo ar sudėtingo informacijos išdėstymo. Tuo tarpu susidūręs su geru dizainu – pirmiausiai pastebi „lengvą ir patogų turinį“, tačiau ne kiekvienas supranta, jog komunikaciją palengvina ne kas kitas, o profesionalaus dizaino funkcionalumas – sako Viktorija.