“KAIP?!” – mūsų klausia klientas, siekiantis išlaikyti savo prekės ženklą paklausų pokyčių drebinamoje rinkoje. Yra toks paslaptingas burtas, kuris dažnai girdimas, bet kartais menkai suprantamas, o išties į jį telpa jums rūpimas atsakymas. Jo didenybė – aktualumas. „Gartner“ tyrimų kompanijos duomenimis vienas iš TOP 3 prekės ženklo marketingo iššūkių – išlaikyti jį aktualų. Bet ką tai reiškia? Nuolatinį derinimąsi prie kintančių savo vartotojo poreikių, dinamiškos strategijos kūrimą naujų ir esamų aktyvių konkurentų atžvilgiu ir, apskritai, daug platesnio kultūrinio ir ekonominio fono tendencijų apžvalgą ir įsiklausymą. Tačiau prieš siekiant aprėpti visą platųjį paveikslą, reikėtų gerai panagrinėti savo dalį jame. Galbūt čia ir neatsakysime, kaip atrasti svarbiausius atsakymus, bet bent padėsime užduoti sau teisingus klausimus. Taigi:
Koks jūsų išskirtinumas? „Jie tiesiog kitokie!“ – kad ir kokius sprendimus tektų priimti, keistis, kraustytis, plėstis, o gal kažko apmažinti būtina išlaikyti savo unikalų pamatą. Pagalvokite apie stipriausius prekės ženklus skirtingose kategorijose pasauliniu ar Lietuvos mąstu. Iškart suprasite, kad vos per kelias sekundes galite pasakyti, kuo jie ypatingi. Pavyzdžiui, pasaulyje populiarus „Apple“ – funkcionalumas, tolerancija, minimalus dizainas, kūrybinės, veržlios, eksperimentuojančios bendruomenės palaikymas. Išgirdus leituviškojo „Mellow“ juvelyrikos prekės ženklo pavadinimą užplūsta pasitikėjimo, drąsos, modernumo vaizdiniai, laisvė būti savimi. Arba žurnalas „Lamų slėnis“,nepaneigsite, kad pirmos mintys sukasi apie išskirtines, idėjų kupinas istorijas, įdomų, nuotykių kupiną, stilingą naujosios kartos gyvenimą.
Ar jūsų centre – vartotojas? Ar kalbatės su savo klientais? Šiandien apstu būdų tai padaryti, tiek greito testo, tiek atvirų klausimų ir kitokiomis formomis. Vienas geriausių patarimų – negalvokite už kitus. Klauskite. O tada spręsite išties aktualias, o ne numatomas, problemas kartu. Kaip pavyzdžiui, ekologiškų apatinių drabužių danų prekės ženklas „Organic Basics“. Visų pirma, reikia sutikti, kad jie turi savo unikalią žinutę ir tai juos daro stipriais. Bet kas daro juos dar aktualesniais klientui – tai nuolatinė komunikacija. 208 tūkstančius sekėjų Instagram paskyroje turinti įmonė „stories“ klausimų pavidalu nuolat palieka vietos vartotojų klausimams ir būtinai atsakymams. Nuo klausimų apie tiekėjus iki naujos produkcijos ar net poreikio naujai linijai užklausų! Bravo.
Kokią patirtį teikiate?
Atsiminkite, kad patirtis šiandien nusveria ir kainą ir patį produktą. Kaip jūsų prekės ženklas „patiriamas“ kasdien, visose medijose, komunikacijos kanaluose, kaip jūs tas pačias pamatines emocijas nešate visose medijose? Ar tai atitinka jūsų kasdienius veiksmus? Pavyzdžiui, tvarių drabužių prekės ženklas „Makara Wear“. Visuose tinkluose matome nuoseklią vizualią komunikaciją, palaikančią unikalumą, moterų ekspresyvumą, o šalia to ir planetos bei jos gyventojų gerovę. Socialiniuose tinkluose dalinamasi faktais apie užterštumą, skatinama sąžininga darbo jėga, skelbiami naujų perdirbtų medžiagų atradimai, jie realiai pritaikomi gamyboje, o galiausiai – užsakymas pasiekia jus tvarioje ekologiškoje pakuotėje. Įkūrėja asmeninėje paskyroje laikosi tos pačios filosofijos, dalinasi drąsiu kitokio kelio įkvėpimu. Viskas sako viena, kuria vieną vaizdą, o svarbiausiai – vieną, stiprią it kumštis klientų bendruomenę.
Ar jūs tikrai atpažįstami?
Ar jus atpažintų net be logotipo ženkliuko? Kaip tai susiję su aktualumu? Pažiūrėkime į visą platųjį įvaizdžio paveikslą. Tęsiant prieš tai buvusį punktą apie patirtį, tai vizuali išraiška yra jūsų prekės ženklo patirties dalis. Ženklo, kuris turi vientisą komunikaciją ir vizualią emociją visose komunikacijos priemonėse. Tai padeda sukurti atpažįstamumą, o kai jaučiamės, kad prekės ženklas atspindi mus tiek komunikuojamų vertybių, tiek vaizdų išraiška, norime tapatintis. Norime dalintis su kitais, nes pažinimas ir familiarumas tai skatina. Kaip, pavyzdžiui, Vilniaus miesto plėtros agentūros „Go Vilnius“ žinutės. Originali komunikacija, idėjos, plius investicija į vieningus tęstinius stiprius vizualus – turime dešimtis tūkstančių vienijančią bendruomenę, kuri noriai skleidžia ir dalinasi. Turbūt sutiksite, kad nei vienas miesto plėtros centras Lietuvoje nėra taip aktyviai sekamas ne tik miesto gyventojų, bet ir lankytojų.
Ar eksperimentuojate?
Nauji vėjai, eksperimentai, idėjos – tai neatsiejama išlikimo ir aktualumo sudedamoji dalis. Gebėti žongliruoti įvykiais, naujausiomis technologija, o gal priešingai, sugrąžinti senasias – kitaip. Pavyzdžiui, kino teatras „Žmonės Cinema“. O kas jei prie unikalaus kino repertuaro pridedame galimybę iš restoranėlio pasiimti taurę raudono vyno ir, patogiai įsitaisius krėsle ar sėdmaišyje, gurkšnoti kartu su personažais. Negalite atvykti? Nieko tokio – unikalią filmų patirtį galite nusipirkti online platformoje. Karantinas? Taip, salės užvėrė duris, bet juk turime pakankamai vietos kinui po atviru dangumi.
Taigi, įkvepiam, iškvepiam ir važiuojam pirmyn. O jei atrodo kartais atrodo, kad tampa per sunku sudėti reikiamas detales patiems – užsukite, mūsų komandos idėjų klodai atviri!