Stand UP reklamos agentūra
Apie Projektai Paslaugos Tinklaraštis Komanda Kontaktai +370 609 94644 English MENU CLOSE

Stand UP reklamos agentūra

Stand UP reklamos agentūraStand UP reklamos agentūra
  • Apie
  • Projektai
  • Tinklaraštis
  • Komanda
  • Kontaktai
  •   +370 609 94644
  • English
  • Facebook
  • Twitter
  • Behance

Atsakingas verslas – kas slepiasi po tvarumo etikete?

Tinklaraštis ON 2021 liepos 14

Vis dažniau besidairydami po rinką galime pamatyti, jog daugelis verslų savo veikloje deklaruoja tvarumo, ekologijos vertybes bei principus. Pastaraisiai vadovautis skatina tiek globaliniai pokyčiai, tiek ir vartotojų interesai – kokybe ir socialine atsakomybe paremti poreikiai. Tačiau, ar visi prekiniai ženklai tikrai teisingai supranta tvarumo prasmę ir kaip jis įgyvendinamas iš tikrųjų?

Žaliasis melas – tvarumas nėra tik sąvoka ant pakuotės

Neretai skelbiamos prekės ženklų žaliosios iniciatyvos, išties sukuria įmonei tiek vidinę, tiek išorinę pridėtinę vertę – pradedant organizacijos strategija ir darbuotojų motyvacija, baigiant konkurenciniu pranašumu ir reputacija. Tačiau „žalia“ komunikacija ir etiketė, pasak ekspertų, neapibrėžia tvarumo sąvokos ir daugeliu atvejų, sunku pasakyti, kurie prekės ženklai tikrai atitinka aukščiausius standartus, o kas tėra, vadinamasis žaliasis melas, siekiant prekinio ženklo tvirtesnės pozicijos rinkoje ir didesnio klientų dėmesio.

Tvarumas – taip pat nėra tik ekologiškos medžiagos. Tai puikiai įrodė parduotuvių tinklas „H&M“, pasak kurių, kolekcija „H&M Conscious“ buvo pagaminta iš tvaresnių, ekologiškų medžiagų: organinės medvilnės, perdirbto polisterio. Tiesa, įmonė negalėjo paaiškinti vartotojų tarnybai, kuo šios medžiagos palankesnės aplinkai ir kaip prisideda prie ekologijos.

Tvarumą apibrėžiantys teisės aktai yra numatyti Didžiojoje Britanijoje, Kalifornijoje ir kitose šalyse. ES 2018 metais įtvirtino Nefinansinės atskaitomybės direktyvą, tačiau 2020 metais atliktas tyrimas parodė, jog iš 110 drabužių ir tekstilės įmonių, mažiau nei pusė išdėstė savo politiką ir tikslus klimato kaitos, gamtos išteklių, taršos atžvilgiu, taip pat nedaugelis prekės ženklų, tvarumą patvirtinančius duomenis pateikia specialiose ataskaitose.

Taigi akivaizdu, jog dažnai tvarumas labiau išnaudojamas reklamos tikslais, o ne siekiant klientams pasiūlyti išties saugų, patikimą produktą, tačiau tokia reklama turi tik trumpalaikį poveikį, kuris vėliau gali atsiliepti ir neigiamai.

Netikra ekologija – tikram vartotojui

Paradoksalu, tačiau renkantis prekės ženklus, kurie vadovaujasi tvarumo principais, į juos reikia žiūrėti pro padidinamąjį stiklą, nes riba tarp tvaraus prekės ženklo įvaizdžio ir tvaraus produkto – labai plona.

Neveltui rinkoje yra atsiradusi sąvoka – netikri ekologiški produktai. Juos siūlo tie prekiniai ženklai, kurie tinkamų reklamos priemonių ir vizualinio identiteto pagalba sukuria ekologiško produkto įspūdį, tačiau iš tikrųjų parduoda įprastus gaminius arba atitinkančius vieną ar vos kelias ekologiškų produktų ypatybes. Kartais akcentuojamas, pavyzdžiui, vienas saugus ingredientas, bet nėra tiksliai išsiaiškinama, iš kur jis buvo gabenamas, kaip saugomas, gaminamas ir pan. Arba šablonine jau tampanti – „produktus BE“ reprezentuojanti etiketė (be palmių aliejaus, be cukraus, be parabenų), tačiau vartotojui nėra nurodoma, kuo jie keičiami.

Abejonių ekologija gali kelti ir kiti prekinių ženklų sprendimai, į kuriuos ne visada atkreipiamas dėmesys. Pavyzdžiui, ekologiški produktai supakuoti į plastikines pakuotes arba atvirkščiai – ekologiškoje, patrauklioje pakuotėje pardavinėjami paprasti gaminiai. Tai tik įrodo, koks paveikus gali būti vos vienas efektyvus elementas reklamoje.

Galima tikėtis, jog didesnį atsakingumą paskatins nauja tendencija – nuo šiol ant etikečių ir pakuočių žymima, kiek produktas kenkia gamtai, todėl ateityje prekės ženklai galės konkuruoti ne tik kaina, bet ir dėmesiu ekologijai.

Tvarumas – ne ekologiški ingredientai, o ilgalaikių procesų grandinė

Įmonių tvarumas dažnai apibrėžiamas naudojant trigubą – ekonominių, aplinkos ir socialinių rodiklių (TBL) visumą. TBL remiasi integruotu tvarumo požiūriu – trys aspektai vertinami kaip tarpusavyje susiję ir vienodai svarbūs bei apima viena kitą sustiprinančias sritis. Prekės ženklas turi būti ekologiškas, socialiai atsakingas ir ekonomiškai sėkmingas. Siekiant tai pritaikyti savo prekiniams ženklams, įmonėms gali tekti pakeisti ne tik pakuotes, bet ir pačius produktus, procesus bei verslo modelius ir būtent šiuos pokyčius akcentuoti reklaminėse kampanijose.

Labai svarbu, jog tvarumas integruotųsi į pagrindinę įmonės veiklą, būtų identiteto dalimi, o ne veiktų tik kaip papildomas marketingo elementas, nes tai negarantuoja sėkmės prekės ženklui, o  priešingai – vartotojams gali kelti neigiamas asociacijas dėl klaidinančios informacijos, nepateisintų lūkesčių. Reikia pabrėžti, jog tvarumas – nuolatinė plėtra, įtraukiant labiausiai suinteresuotus asmenis.

Prekės ženklai, siekiantys įsitvirtinti ekologiją skatinančioje rinkoje, turi parodyti visapusišką atsakomybę bei orientuotis į ilgalaikę perspektyvą, atitikti tam tikrus reikalavimus – jau minėtus TBL, arba  ESG (angl. environmetal, social, governance indicators), kurie  parodo, ar įmonė gerai elgiasi su savo darbuotojais, klientais, visuomene, ar atsakingai naudoja išteklius ir nedaro neigiamo poveikio aplinkai.

 

 

 

 

 

 

 

 

PREV
NEXT

Leave a Comment Cancel Reply

  • Archyvai

    • 2023 m. kovo mėn.
    • 2023 m. sausio mėn.
    • 2022 m. gruodžio mėn.
    • 2022 m. gegužės mėn.
    • 2022 m. kovo mėn.
    • 2022 m. vasario mėn.
    • 2022 m. sausio mėn.
    • 2021 m. gruodžio mėn.
    • 2021 m. spalio mėn.
    • 2021 m. rugpjūčio mėn.
    • 2021 m. liepos mėn.
    • 2021 m. birželio mėn.
    • 2021 m. gegužės mėn.
    • 2021 m. kovo mėn.
    • 2021 m. vasario mėn.
    • 2021 m. sausio mėn.
    • 2020 m. gruodžio mėn.
    • 2020 m. lapkričio mėn.
    • 2020 m. spalio mėn.
    • 2020 m. rugsėjo mėn.
    • 2020 m. rugpjūčio mėn.
    • 2020 m. birželio mėn.
    • 2020 m. gegužės mėn.
    • 2020 m. balandžio mėn.
    • 2020 m. kovo mėn.
    • 2020 m. vasario mėn.
    • 2020 m. sausio mėn.
    • 2019 m. lapkričio mėn.
  • Kategorijos

Susisiekite / Sekite mus

© 2019 STAND UP. Visos teisės saugomos

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui bei rinkodarai naudojame slapukus. Spausdami "Sutinku" ar toliau naršydami svetainėje, Jūs sutinkate su slapukų įrašymu.
Privatumo politikaSutinku
Privatumo politika

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.