Naujieji metai skatina visus imtis pokyčių bei realizuoti naujas idėjas įvairiose srityse. Šį kartą kviečiame pasidairyti po dizaino aktualijas – kokios įdomiausios naujienos mus pasiekė šią savaitę?
5. „Beazley“ 2020 metų dizaino apdovanojimai“
Londone esantis dizaino muziejus paskelbė „Beazley“ 2020 metų dizaino apdovanojimų nugalėtojus. Pagrindiniu laimėtoju tapo projektas „Teeter-Totter Wall“, kuriam vadovavo architektai Ronaldas Raelis ir Virginia San Fratello bei meno kolektyvas „Colectivo Chopeke“. Jų sukurta laikina interaktyvi instaliacija – rožinės supuoklės, integruotos abipus sienos, skiriančios šiuo metu itin opoziciškai nusiteikusias JAV ir Meksiką. Pagrindinė projekto idėja buvo tai, jog čia galėtų žaisti vaikai tiek iš Teksaso, tiek iš Meksikos ir taip, tarsi sujungtų dvi bendruomenes kaip kaimynes.
4. Naujos kūrybinės priemonės dizaineriams
Prasidėjus naujiesiems metams bei įsigaliojus naujoms dizaino tendencijoms, buvo atnaujintos ir kūrybinės priemonės dizaineriams, padėsiančios greičiau ir efektyviau įgyvendinti įvairius projektus. Pavyzdžiui, „Pattern generator“ (įrankis sukurti šablonams), „Flowdash“ (profesionali programa, padedanti kurti duomenų rinkimo, verslo operacijų įrankius), „Scale“ (svetainė, kurioje tapinamos iliustracijos, tinkančios jūsų projektams) ir kt.
3. „Mėlynasis pirmadienis“
Sausio 18 d. buvo minima „Mėlynojo pirmadienio“(labiausiai slegianti) diena. Šiuo metu, dėl pandemijos susiklosčiusių itin sudėtingų aplinkybių žmonių psichinei sveikatai, Londone esantis prekinis ženklas „Nalla“ sukūrė psichologinės savijautos duomenų ir informacijos bazę „Mindfull“ dizaineriams bei kitiems kūrybininkams, kurioje galima rasti įvairių patarimų, filmų, laidų įrašų, padedančių žmonėms jaustis „mažiau mėlynais“.
„MindFull“ – paremtas „optimistiško ir teigiamo tono“, dizainu bei sukurtas atsisakant tobulumo ir susitelkiant ties sąžiningumu. Vienas pagrindinių dizaino aspektų – „stop motion“animacijos ir iliustracijos, kurios visos buvo iškirptos rankomis, siekiant suteikti tikrumo ir paprastumo įspūdį.
2. Lygių galimybių dizaino iniciatyva „UP“
Vakarų Anglijos dizaino forumas kartu su generaline direktore Emma Blackburn paskelbė lygių galimybių dizaino iniciatyvą „UP“, kurios pagrindinė idėja – lyčių lygybė ir dizainerių moterų palaikymas, siekiant užimti lyderiaujančias pozicijas darbo rinkoje. Pagal „Kerning the Gap“ statistikos duomenis, tarp grafinio dizaino studentų yra 70% moterų, bet tik 11% jų, vėliau užima vadovaujančias pareigas.
Yra numatytos penkios pagrindinės iniciatyvos „UP“ sritys: „Divide Up“ (vaiko priežiūros atostogos), „Listen Up“ (mentorystė), „Loosen Up“ (lankstūs darbo modeliai), „Mix it Up“ (pritaikyti mokymai) ir „Big Up“ (sritis, kur galima pasidžiaugti sėkme).
Buvo sukurtas ir logotipas, kuriuo norima pabrėžti moterų paaukštinimą dizaino sektoriuje, todėl jame vaizduojamos „UP“ žodžio raidės kylančios į viršų.
1. „Burger King“ restorano pirmasis rebrandingas!
Neseniai ir Lietuvoje atsidaręs „Burger King“ restoranas, šių metų pradžioje, pirmą kartą per daugiau nei 20 metų pristatė atsinaujinusį prekinį ženklą. Restorano rebrandingą sudarė logotipo, pakuočių, meniu, darbuotojų uniformų, komunikacijos priemonių socialiniuose tinkluose atnaujinimas. Pokyčius paskatino noras sustiprinti prekinio ženklo vizualinį identitetą, pozicionavimą rinkoje bei konkurencingumą, nes senasis įvaizdis neatitiko aukščiausių reikalavimų, prekinis ženklas tapo nevienodas, o daugybė vizualinio identiteto spalvų, elementų ir simbolių „kovojo“ vieni su kitais.
Naujasis logotipas išlaikė senojo įvaizdžio pagrindines detales – dvi bandelių pusės, tarp kurių yra įterptas pavadinimas „Burger King“. „Bandelėms“ pasirinkta oranžinė spalva vietoj geltonos, atsisakyta mėlyno logotipą įrėminančio puslankio, o visi elementai pateikti simetriškai. Pasak rebrandingą vykdžiusios „Jones Knowles Ritchie“ kūrybinės agentūros komandos, toks variantas paprastesnis, aiškesnis ir kur kas stilingesnis.