Konkurencija – neišvengiamas procesas, kuris ilgainiui parodo rinkos dalyvių stipriąsias ir silpnąsias puses, o nespėjančius pasitempti tiesiog išstumia iš šių varžybų. Tačiau, siekiant konkurencinio pranašumo į rinkos karuselę reikia žvelgti per galimybių prizmę – konkurentų nereikia bijoti: tiek iš jų sėkmės, tiek iš klaidų reikia mokytis. Dalinamės vienais svarbiausių aspektų, kurie gali virsti galimybėmis, įgyjant konkurencinį pranašumą.
Tobulėkite pagal konkurentus, bet ne dėl jų
Norėdami mokytis iš konkurentų – pirmiausiai turite juos pažinti – tiek iš gerosios, tiek iš blogosios pusės. Tačiau jų vertinimo nereikėtų suprasti paviršutiniškai ir koncentruotis tik, tarkim, į skaičius ar pavienę statistiką – tai tik gairės, nes jūsų tikslas ne aplenkti konkurentus, o įgyti pranašumus ir užimti nišas, kur susitelkę jūsų esami ar potencialūs vartotojai. Bet kokio verslo konkurencinis orientyras – nauda klientui. Taigi analizuodami kitus turite vertinti tiek vartotojams suteikiamą naudą, tiek neišpildytus jų lūkesčius.
Visų pirmiausiai turite suvokti save – kokius konkurentų trūkumus galite paversti savo stiprybėmis, o kokias stiprybes pritaikyti savo pozicionavimo stiprinimui, kad padidintumėte prekinio ženklo vertę savo tikslinės auditorijos atžvilgiu. Suvokite savo stipriąsias ir silpnąsias puses, išskirtinumą, unikalumą.
Aplenkę konkurentus sekėjų ar „laikų“ skaičiumi nieko nelaimėsite, tačiau pradėjus generuoti geresnius pardavimus, užsitarnavus rekomendacijas ar palankius klientų atsiliepimus, įgysite tvirtesnę poziciją rinkoje – tai rodiklis, jog įgavote klientų pasitikėjimą, o jūsų prekinis ženklas atliepia jų lūkesčius ir yra efektyviai vystomas.
Užbėkite įvykiams už akių – nelaukite, kol atsinaujins kiti
Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų – stovėti vietoje ir laukti, kol kąžką padarys kiti. Tuomet bėgti iš paskos su iliuzija, jog pavyks padaryti geriau. Kaip teigė „General Motors“ ir „Ford“ vadovų komandose dirbęs Semonas Knudsenas: „Jeigu bėgsi, konkurentai tave kandžios, bet jei stovėsi – praris”.
Dažnai verslo atstovai kreipiasi į specialistus tik tuomet, kai pokyčius pastebi pas konkurentus. Pavyzdžiui, dėl svetainės ar vizualinio identiteto rebrandingo, naujos reklaminės kampanijos bei kitų pasikeitimų rinkodaroje ar komunikacijoje. Tačiau svarbu suvokti esminį dalyką – atnaujinti svetainę turite ne tada, kai tai padaro konkurentai, o tuomet kai jūsų svetainės trūkumai trukdo vartotojams ja funkcionaliai naudotis, o tuo pačiu tai kenkia ir jūsų prekinio ženklo sėkmei. Dėl nepatogaus naudojimosi, neinformatyvaus turinio, neišvaizdaus dizaino ar nekokybiško asortimento vartotojo kelionė kažkurioje vietoje nutrūksta ir nepasiekia galutinio tikslo – apsisprendimo pirkti. Siekdami išlaikyti konkurencinį pranašumą, turite nuolat sekti ir vertinti savo marketingo aplinką: reklamą, komunikacijos priemones, vizualinį identitetą, pozicionavimą ir kitas aplinkybes, kurias turite keisti ne tada, kai pasikeičia kiti. Konkurentų privalumai ir trūkumai – tik rodikliai, rodantys, kur turite pasitempti, arba, kur galite užpildyti, praplėsti nišą ir taip įgyti dar didesnį vartotojų pasitikėjimą, bet tam turite veikti.
Efektyvus galimybių išnaudojimas
Sėkmingą pozicionavimą lemia išskirtinumas, o pastarąjį sukuria unikalūs sprendimai. Nuoseklus prekinio ženklo vystymas gali padėti atsiskirti nuo konkurentų. Kas padeda tai sukurti? Labai svarbu išsigryninti identitetą ir susikurti tikslingą pozicionavimą, koncentruojantis ties savo auditorija. Konkurentai šiuo atveju – suteikia progą jums sužibėti ten, kur jų nėra, arba ten, kur jie stovi puse kojos. Vertindami konkurentų rinkodaros, reklamos, komunikacijos pastangas darykite tai, ko nedaro jie, būkite ten, kur jų nėra. Jei konkurentai nesinaudoja komunikacija socialiniuose tinkluose arba tai daro nepakankamai profesionalai – sustiprinkite savo pozicijas čia ir turėsite galimybę pasiekti didesnę auditorijos dalį ir padidinti žinomumą. Sekite naujausias tendencijas, nes besikeičiant rinkai, keičiasi ir klientų poreikiai bei lūkesčiai – tai irgi galimybė pasiūlyti kažką naujo ir išskirtinio. Pavyzdžiui, šiuo metu vyrauja tendencijos, jog vartotojams vis svarbiau tampa verslo socialinė atsakomybė, jo atvirumas, darbuotojų komunikacija viešojoje erdvėje – įvertinkite, kaip tai daro jūsų konkurentai ir pritaikykite savo prekiniam ženklui, surasdami erdvės padaryti geriau.
Aklas sekimas ir kopijavimas – jus suvienodins, neįprasti sprendimai – padės išsiskirti. Nepamirškite, jog jūsų pritaikytos naujovės ir inovacijos gali ne tik patraukti klientų dėmesį, bet ir suformuoti naujas vartotojų vertybes bei požiūrį, kuris pasitarnaus jūsų naudai.