Įžengėme jau į antrąjį 2021 metų mėnesį. Kaip ir kiekvienus metus daugelis įmonių pradeda su naujais tikslais ir siekiais. Įdomu, kaip sekasi juos įgyvendinti?
„Marketingo planas – vienas svarbiausių aspektų verslui, norint sėkmingai veikti konkurencinėje rinkoje: didinti pardavimus, prekinio ženklo žinomumą, pasiekti tikslines auditorijas“ – sako „StandUP“ reklamos agentūros įkūrėja bei vadovė Inesa Budginė, papasakojusi, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį, kuriant marketingo planą ir kaip jo „nepamesti“.
Tikslinga kryptis – lemia efektyviausią pradžią
Vadovė pabrėžia, jog jau pradėjus galvoti apie marketingą svarbiausia išsikelti pagrindinius tikslus, kurie lems tolimesnius veiksmus. Dažniausia marketingo siekiai susiję su noru užimti didesnę rinkos dalį, patekti į naujas nišines rinkas arba skatinti prekinio ženklo populiarumą.
Tikslų nusistatymui gali padėti S.M.A.R.T kriterijų metodas apimantis: specifinius tikslus (aiškiai ir tiksliai suformuluoti), išmatuojami (tikslai, kuriuos galite įvertinti), pasiekiami (ką galite pasiekti), aktualūs (svarbūs jūsų verslo tobulinimui), ribotas laikas (numatytų tikslų pasiekimo trukmė).
Įvertinkite save ir kitus
Reklamos agentūros „StandUP“ įkūrėja sako, jog labai svarbu atsižvelgti į daugybę rinką supančių faktorių, lemiančių prekinių ženklų vietą po saule. Apsibrėžkite savo rinką pagal svarbiausią svertą – tikslinę auditoriją ir sutelkite dėmesį į kuriamą vertę jos atžvilgiu. Kokią žinutę jiems siunčiate ir kuo galite padėti? Tinkamai įvertinti dabartinį pozicionavimą ir rinkodaros pastangas: kas veikia, o kas ne. Pavyzdžiui, jei turite elektroninę parduotuvę, neužmirškite analizuoti statistinių duomenų, galinčių suteikti jums naudingos informacijos: koks turinys pritraukia lankytojų srautus, kas sulaukia daugiausiai dėmesio.
Dar vienas svarbus veiksnys, kurį įvardina Inesa Budginė – konkurentai. Pasak reklamos specialistės, jie tam tikra prasme taip pat auditorija, kuri ilgainiui koreguoja tiek jūsų planus, tiek ir sėkmę.
Įvairūs marketinge naudojami analitiniai įrankiai, tokie kaip, pavyzdžiui, Bostono matrica, gali padėti apibrėžti savo vietą rinkoje ir numatyti reikalingus pokyčius.
Pasitelkite planą ir patikimas priemones
Kūrybos vadovė akcentuoja, jog kalbant apie sėkmingą marketingą vien gražių tikslų ir analizių neužtenka – tai tik gairės. Reikia turėti aiškų veiksmų planą, kuris padės tikslus įgyvendinti.
Pasak reklamos agentūros vadovės, čia reikalinga – marketingo strategija, kuri apima reklamos strategiją, kanalus ir kitas priemones, kurias turi ir kuriomis gali pasinaudoti įmonė.
I. Budginė pataria, jog marketingo plane turėtų būti laikomasi 80:20 santykio taisyklės. Tai reiškia, jog siekiant maksimaliai efektyvaus rezultato, turite koncentruotis į 20% produktų ir paslaugų, kurie sudaro 80% apimties ir 20% klientų, kurie atneša 80% pajamų.
Reklama ir biudžetas
Kaip vieną svarbiausių marketingo strategijos aspektų agentūros įkūrėja įvardina reklamą . Jos efektyvumui turite pasitelkti naudingiausius įrankius, kurie geriausiai atskleistų jūsų privalumus, pabrėžtų pozicionavimo esmę ir padėtų laimėti konkurencinį pranašumą. Tačiau tam, jog reklama būtų naudinga, svarbu racionaliai ir teisingai paskirstyti jos biudžetą ir išskirti prioritetus.
Pagal SBA(Small Business Administrator) iš pradžių įmonės rinkodarai numato skirti 7- 8%, vėliau biudžetas padidėja iki 10%, o galiausiai šokteli iki 20-30% – norint pasiekti išties gerą rezultatą.
I. Budginė pabrėžia, jog nereikėtų tikėtis, kad pardavimus paskatins tiesiog sukurta ir paviešinta reklaminė įvaizdžio kampanija.
Siekiant pardavimų rezultatų, pirmiausiai reikia atsižvelgti į vartotojo kelionę – sustiprinti prekinio ženklo įvaizdį, kuris ir lemia pirminį klientų apsiprendimą pirkti arba ne. Na, o tik vėliau pereiti prie pardavimų skatinimo veiksmų („Call to action“), kurie parodys reklamos veiksmingumą pastarųjų atžvilgiu.
Specialistė akcentuoja dar vieną klaida, kurią dažnai daro įmonės – reklamos strategijos kūrimas, labiausiai koncentruojantis tik į naujus klientus. I. Budginė teigia, kad nereikėtų pamiršti lojalių vartotojų, priešingai – reikėtų skirti ne mažiau dėmesio jų išlaikymui, lojalumo stiprinimui vartotojų kelionėje, pakartotinių pardavimų skatinimui.
Visas šis procesas turi užtikrinti patenkintų klientų grįžtamąjį ryšį – teigiami atsiliepimai ir pasitikėjimas jūsų produktu ar paslauga pavers vartotojus prekinio ženklo ambasadoriais.
Nepaleiskite veiksmo iš savo akiračio
Reklamos agentūros „StandUP“ įkūrėja dar kartą patikina, jog turite nuolat stebėti kiek jūsų atliekami veiksmai pasiteisina. Skaitmeninis marketingas suteikia puikią galimybę įvertinti tiek save, tiek konkurencinę aplinką, o KPI (našumo rodmuo) – vienas pagrindinių sėkmę rodančių rodiklių. Inesa Budginė skatina atkreipti dėmesį kliento kelionę: kas jį labiausiai įtraukia, o kuriame taške susidomėjimas nutrūksta.
„Šiais laikais vartotojai išrankesni nei bet kada, išlepinti rinkos įvairovės, todėl gali diktuoti savo taisykles, kurioms prekiniai ženklai turi paklusti. Kitaip praeis dar ne vienas mėnuo, o norimų rezultatų taip ir nesulauksite“ – sako kūrybos vadovė Inesa.