Įpusėjus antrajam karantino mėnesiui, įsitraukę it į kino seansą, stebime prekės ženklų eksperimentus socialinę žinutę paversti vaizdu. Prisitaikyti prie esamos situacijos originaliais, drąsiais sprendimais. Ir galime pasakyti, kad pamatėme žadą atimančių, kas žino, gal kada ir apdovanojimų sulauksiančių scenų. Vieną dieną prekės ženklai prisidengė kaukėmis, o kitą socialiniuose tinkluose jau kuriasi virtualus karantino meno…muziejus? Taip, matote teisingai! Taigi, kaip atrodo naujos vizualinės komunikacijos išraiškos, sprendimai, o galbūt ir ateities tendencijos?
Logotipo modifikacijos. Palaikyti socialinės žinutės sklaidą – stipru, bet, ko gero sutiksite, kad sukurti dėl jos naują savo logotipo versiją jau visai kita kalba. Kaip, pavyzdžiui, “McDonalds”, kuris padalino savo ikoniškosios “M” arkas į dvi dalis. Socialinio atstumo būtinybę tokiu būdu išreiškė ir “Audi” bei “Wolkswagen” automobilių prekės ženklai, atskirdami susipynusius legendinius žiedus bei atitolindami dvigubos “W” raidės dalis. O jei teko pavasario spintą pildyti internetu, greičiausiai pastebėjote ir naujų, dinamiškų logotipo versijų. Pavyzdžiui, vos įėjus į internetines “Zara” bei “Massimo Dutti” parduotuves, tituliniame puslapyje esantis logotipas ima pamažu platėti, taip palikdamas didesnį atstumą tarp kiekvienos raidės.
Kaukės menas. Nenuostabu, jog, kai atrodytų visas pasaulis užsidėjo kaukę, tai tapo kur kas daugiau nei viruso prevencija. Mados namai pristato savo unikalius kūrinius, o komunikacijoje matome vis daugiau veidus dengiančių kaukių ar jų inspiruotų meno išraiškų. Kaip pavyzdžiui, aukštosios mados mylėtojų garbinamas „Vogue“ – skirtingų šalių viršelius papuošė ekspresyvios nuotraukos su kaukėmis bei skirtingomis žinutėmis apie meilę savo planetai, bendrystę ir drąsą. Ir net nereikia keltis į užsienio šalis – štai, pavyzdžiui, Lietuvoje naujuoju PC „Panorama“ pavasario reklaminės kampanijos veidu tapo Jolita Vaitkutė. Garsi menininkė pasipuošusi savo gamybos meno kūriniu – kauke iš lengvų pavasarinių žiedų, kurie skelbia gyvybingą mados grįžimo žinute: „Žydėkime, bet būkime saugūs!“.
Vizualų TOP. Tikrai ne visi savo reklaminėms pavasario kampanijoms ar kasdienės komunikacijos įrašams rengia fotosesijas. Tarp grafikos dizainerių bei kitų kūrybos srities atstovų paplitusios nuotraukų bazės taip pat rodo naujus vizualų temų TOP‘us. Kaip, pavyzdžiui, nuotraukų platformoje „Adobe Stock“ ar „Shutter Stock“ matome, kad tarp populiariausių paieškos raktažodžių gegužę – namai, maistas, natūralumas, sveikatingumas, gamta, socialinis atstumas, darbas namuose, šeima. Nenuostabu, mat, jei sekate savo mylimų prekės ženklų komunikaciją socialiniuose tinkluose, galite pastebėti naują braižą. Viskas labiau koncentruota į savęs ir savo aplinkos kūrimą bei atradimą iš naujo, pasidžiaugimą smulkmenomis ir gamta, natūralumą, sveikatą, patarimus. Beje, abiejose minėtose nuotraukų platformose rasite atskiras Covid-19 skiltis, kurios stebina įvairove – nuo bauginančių Velykinių zuikučių su kauke ir pirštinėmis iki tikrų tikriausius meno kūrinius primenančių vaizdų.
Dalintis informacija. Įdomu stebėti ir ko gero labiausiai vizualiai išraiškingą Instagram socialinį tinklą naudojančių prekės ženklų „tinklelių“ pokyčius. Atsirado išties daug informacinio, mokomojo, patariamojo turinio, padrąsinančių socialinių žinučių. O tai daugiausiai nuotraukomis pildomus komunikacijos tinklelius paįvairino vienos spalvos „skaidrėmis“ su trumpu tekstu, infografikais, sąrašais bei kitais įdomiais sprendimais. Pavyzdžiui, netikėti sprendimai „Mango“ Instagram paskyroje – iki kovo mėnesio vyravusį mados nuotraukų turinį papildė „skaidres“ primenantys vizualai su dienotvarkės punktais “Your Weekly Agenda” ir net receptų serija „Mango Cooks“.
Menas išbūti, mėgautis, gyventi. Lyg ir natūralu, kad socialinio atstumo reikia paisyti ne tik gatvėse, bet ir vizualinėje komunikacijoje. Nuotraukose mažiau kontakto, apsikabinimų, prisilietimų, susibūrimų, bet atsirado kitas itin svarbus kontaktas – su savimi pačiu, gebėjimu vienam nesijausti vienišu. Kaip, pavyzdžiui, lietuviškasis „Samsung“ Instagram – jei kovo pradžioje nuotraukų ekranuose spindi kelionių vaizdai ir draugų kompanija, tai nuo kovo pabaigos matome jaukius namus, gaminto maisto nuotraukas, draugus tik ekrane. Jei pažiūrėtumėte į ispaniškąjį „IKEA“ Instagram pamatytumėte išties įdomius vizualinės komunikacijos sprendimus. Atrodytų įprastose baldų ir aksesuarų kompozicijose atsiranda ant jogos kilimėlio sėdinti mergina. Arba už ryškių balkono suolelių raketėmis per balkoną it niekur nieko žaidžiančios kaimynės. O štai „Apple“ Instagram paskyrą būtų galima pavadinti namų meno galerija. Čia ypatinga grotažyme „The At Home Series“ pažymėtos Iphone telefonu darytos nuotraukos iš labai skirtingų namų, kad ir kur jie bebūtų, alsuoja gyvybe. O dar svarbiau – transliuoja stiprią socialinę žinutę – nereikia išeiti iš namų ieškoti įkvėpimo, nes jis gyvena šalia.
Įdomybės. Ir pabaigai, norisi pasidalinti ne tik pastebėjimais, bet ir įkvėpimu, kaip net nepatogus karantinas gali tapti postūmiu kūrybinių vizualių spredimų paieškai. Pavyzdžiui? Jei Instagram laukelyje įvestumėte frazę „Covid Art Museum“ atsidursite tikrų tikriausioje Covid-19 karantino meno galerijoje! Išties, juk prisitaikyti, greitai reaguoti, atrasti, pastebėt – tikrų tikriausias menas.