Idėjos, temos, spalvos, vizualinė komunikacija, reklamų dizainas ir skaitmeninė estetika: kokios kūrybinių agentūrų prognozės 2020 metams?
„Pagrindinė įžvalga apie 8 karščiausias temas reklamoje skamba paprastai: jeigu jūs neieškosite naujų krypčių, jos pačios jus suras. Su dizaineriais atlikome tyrimą pasaulinėje reklamos rinkoje. Vartotojas su savo interesais, elgesiu, poreikiais ir toliau formuoja kūrybininkams naujas užduotis. Svarbu tik laiku suvokti, kas vyksta ir atrasti savo prekės ženklui tinkančią tendenciją“, – sako reklamos agentūros „Stand Up“ vadovė Inesa Budginė.
Nr. 1 – metų spalva
Prigesinti atspalviai – 2020 metų tendencija, nes ryškios, futuristinės spalvos tiesiog įgriso. Tarp drąsių, rėkiančių dizaino sprendimų prigesinti atspalviai perduoda elegantiškos estetikos žinią.
Galbūt, jau teko susipažinti su „Tranquil Dawn“ – žalsva, melsva ir pilkšva, kaip brėkštantis ryto dangus, spalva? Tuo tarpu kompanija WGSN metų spalva pavadino „Neo Mint“, pabrėžiančią harmoniją tarp technologijų ir gamtos.
JAV spalvų institutas „Pantone“ metų spalva paskelbė klasikinę mėlynąją (atspalvis – 19-4052). Teigiama, kad būtent ši solidi spalva atskleidžia ramybę, pasitikėjimą ir tikėjimą.
Nr. 2 – „Instagraminė“ sėkmė
Ne paslaptis, kad skaitmeninį turinį didžioji žmonių dalis vartoja per mobiliuosius įrenginius, o socialiniai tinklai vis griežčiau diktuoja savo taisykles reklamos ir turinio kūrėjams.
Prioritetinė reklamos forma verslams, nuomonės formuotojams ir paprastiems vartotojams – vertikalus video. O reklaminio vaizdo sėkmės matas tiesiogiai susijęs su tuo, kiek jis „instagraminis“. Tendencija, kuri vis dar aktuali, nors jau šiek tiek atsibodusi.
Nr. 3 – brutalumas prieš „išlaižymą“
Šiurkščiai, tiesmukiškai, atvirai ir be jau įprastų kasdieniame naudojime „filtrų“ – vis daugiau atsiranda maištaujančių prieš architektūrinį „Instagram“ dizainą ar „išlaižytą“ jo turinį.
Brutali estetika (nepainiokime su antidizainu!), dažnai naudojama web ir grafiniame dizaine, ne visada gali atrodyti patraukliai. Bet išstumia ir dizainerius, ir interneto vartotojus iš komforto zonos. Kai visa skaitmeninė erdvė pilna nupoliruotų maketų, pavyzdinių kompozicijų ir universalių meninių sprendimų, nuo standartinio „gero dizaino“ pasidaro bloga.
Nr. 4 – „Mažiau yra daugiau“
Bauhaus (Staatliches Bauhaus) atsirado Europoje po I-ojo pasaulinio karo. Modernumas ir funkcionalumas, jokių perteklinių detalių, puošybos, išgryninta forma ir naudojimas pagal paskirtį.
Bauhauzo šūkis „Mažiau yra daugiau“ aktyviai taikomas dailėje, architektūroje, tipografijoje, web ir grafiniame dizaine. 2020 metais pusiau ar pilnai plokščias vaizdas, minimalizmas pasieks populiarumo viršūnę. Reklamos dizaino srityje varijuos nestandartiniai maketai, savireklamai, įvaizdžiui atspindėti paklausą įgis individualiai sukurti spaudos gaminiai – ne „kaip pas visus“.
Nr. 5 – „Riaumojantys 2020-ieji“
Knygos „Didysis Getsbis“ autorius ir kitų žinomų literatūros kūrinių autorius Skotas Ficdžeraldas suformavo art-deco gerbėjų ratą visame pasaulyje. Palyginus su praėjusiais metais, internetinėje paieškoje užklausų „auksiniai paternai“ (raštas, sudarytas iš pasikartojančių geometrinių elementų) išaugo 4 000 procentų, o „retro 1920“ vaizdais domėjosi 200 proc. daugiau internautojų.
Nr. 6 – ieškome stebuklų
„Shutterstock“ spėja, kad reklamos dizaine vis ryškiau atsispindės Z ir Alfa kartų domėjimasis tradicinės religijos alternatyvomis. Užklausų pagal raktažodį „stebuklai“ padaugėjo per 500 proc., sparčiai didėja susidomėjimas sąvokų „dvasingas“, „horoskopai“ žodiniais ir vaizdiniais apibrėžimais.
Nr. 7 – gėlės laimę neša
2020 m. itin didelis populiarumas prognozuojamas gėlėtiems vaizdiniams, internete ženkliai augo paieškos pagal užklausas „flowerscape“, „žydėjimas“. Kūrybininkai spėja, kad vis daugiau žmonių ieško gyvenimo prasmės, ir laimės, todėl tai atsispindės ir jų pasitikėjimo sulauksiančiose reklamose.
Nr. 8 – parodyk ateitį
Virtuali realybė vis sparčiau įsibrauna į kasdienį žmonių gyvenimą. „Oculus Quest“ atnaujinimai, „Facebook“ kompanijos „Horizon“ technologijos ne tik veikia mūsų laisvalaikį, bendravimo ar apsipirkimo įpročius. Virtuali realybė veržiasi į mažmeninės prekybos rinką, meną, pramogų sritį.
Todėl „Depositphotos“ prognozuoja, kad vaizdai, atitinkantys automatizacijos, robotechnikos, 5 G, kibersporto, dirbtinio intelekto, neironinių tinklų temas turi atsispindėti ir šiuolaikinėje vaizdinėje reklamoje.