Stand UP reklamos agentūra
Apie Projektai Tinklaraštis Komanda Kontaktai English MENU CLOSE

Stand UP reklamos agentūra

Stand UP reklamos agentūraStand UP reklamos agentūra
  • Apie
  • Kontaktai
  • Privatumo politika
  • Projektai
  • Tinklaraštis
  • Facebook
  • Twitter
  • Behance

Nostalgiškas marketingas – kaip parduoti sentimentus?

Tinklaraštis ON 2020 gruodžio 17

„Kaip senais gerais laikais“… – dabar turbūt atsidūsta ne vienas mūsų. Su vis dažniau aplankančia  nostalgija mintimis daug mieliau kraunamės  lagaminus kelionei į praeitį, nes ateitis kol kas miglota ir neaiški…Su dabartiniu chaosu tenka susitaikyti, todėl gauti pozityvių emocijų bent jau iš prisiminimų gal ir nėra taip blogai?

Tikrai nėra – pritaria ir „Stand UP“ reklamos agentūros įkūrėja bei vadovė Inesa Budginė ir teigia, jog profesionaliausi marketingo bei reklamos specialistai it žuvys vadenyje narsto  po vienokių ar kitokių krizių išvargintą rinką ir visuomet sugeba sudėtingus laikotarpius pakreipti teigiama kryptimi – vartotojų link.

Nostalgiško marketingo fenomenas krizių laikotarpiu

Pasiilgote senų laikų? Prašom! Nostalgiškas arba patirties marketingas – viena iš naujausių 2021 metų marketingo tendencijų. Pastarojo meto įvykiai, nori nenori verčia ilgėtis vienokių ar kitokių dalykų, o tą ilgesnį puikiai išnaudoja sėkmingi prekės ženklai, pasiūlydami tai, kas sugeba vartotojus sugrąžinti į tą seną, gerą ir komfortišką būseną.

I. Budginė teigia, jog nostalgiškas marketingas ir jo strategijos visada buvo didelė jėga rinkoje, nes jis paremtas itin efektyviu – teigiamu psichologiniu poveikiu žmonių savijautai. O kas gi nenori mėgautis džiugia nuotaika? – retoriškai klausia ji.

Tačiau istorija leidžia pastebėti, jog geras emocijas spinduliuojantys ir sentimentalius jausmus vartotojui suteikiantys prekės ženklai ypač sublizga tuomet, kai padeda žmonėms sugrįžti į laimingesnę praeitį, ypatingai sunkių  laikotarpių akivaizdoje.

Nostalgiško marketingo strategijos sėkmingai  klestėjo po „didžiosios depresijos“ (1929 – 1933 m.), 2008 – 2009  metų krizės… Taigi  panašu, kad 2020 – ieji nebus išimtis.

Agentūros vadovė pritaria filosofijos daktarės, Margaret J. King, išsakytai minčiai, jog pastaruoju metu atsiradęs  didesnis kompanijų dėmesys praeičiai yra dabartinio politinio klimato produktas.

Sentimentai po truputį užkariauja rinką

Naujausi  tyrimai rodo, jog šiais metais įvedus socialinius bei kelionių apribojimus – raktažodžių „nostalgija“ ar „praeities prisiminimai“ skaičius socialiniuose tinkluose išaugo net 88%.

I. Budginė sako, jog tai visiškai suprantama, kadangi žmonės patiria paguodą atsigręžę į tai, kas jau pavyko, todėl vaizdingos ir prabangios reklamos vis labiau priverčia tik svajoti ir nukelia žmones ten, kur jie negali, bet norėtų būti.  Tačiau šiuo metu vartotojų poreikiai labai riboti ir į tai marketingo profesionalai turėtų atsižvelgti.

Tiesa kūrybos vadovė pabrėžia,  jog kuriant nostalgiško marketingo strategijas reikia nepamiršti svarbaus aspekto – sena turi virsti nauja. Tai reiškia, jog siekiant sukurti sėkmingą nostalgiško marketingo planą, svarbu nepamiršti senosios patirties įvilkti į naujosios rinkos rūbą, išlaikant jo autentiškumo pagrindą. Kitu atveju, bandymas atgaivinti praeitį, tinkamai nepritaikant jos šiems laikams, neatsižvelgiant į kartų poreikius, interesus, auditorijos segmentavimo ar kitus rodiklius –  taip ir liks tik pasenusia praeitimi.

Kaip vieną sėkmingiausių prekės ženklų I. Budginė įvardija – „Coca – Cola“, kuris, pasak pašnekovės,  nenuvilia ir šįkart.  Šių metų Kalėdinėje  reklamoje vaizduojama  tėčio kelionė pas Kalėdų senelį, kuris, nepaisant visų kliūčių, turi laiku nuvežti dukros parašytą laišką.

Šioje reklamoje galima atpažinti ne vieną atributą iš senesnių, nostalgiją keliančių „Coca – Cola“ kalėdinių reklaminių kampanijų – Kalėdų senelio atvaizdą ar sunkvežimį. Tačiau tai akivaizdžiai siejasi ir su šiandieninėmis aktualijomis –  reklama ne tik perteikia Kalėdų dvasią, bet ir skatina žmones susivienyti, siekia suteikti kuo daugiau teigiamų emocijų, vilčių,  optimizmo, taip pat perteikia artimųjų, šeimos svarbą.

Taigi sujungus teigiamus jausmus su prekės ženklu, sukuriama puiki marketingo strategija – teigia „Stand UP“ reklamos agentūros įkūrėja.

„Madingi“ prisiminimai atneša ne tik geras emocijas, bet ir pelną

Džiugių potyrių žmonėms reikia ne tik sunkiausiais laikais – nostalgija yra patraukli, nes visi yra kažko gerbėjai – neabejoja I. Budginė.

Pasak jos,  prekės ženklai siekia intergruoti į savo produktus  pozityvius prisiminimus ir taip sukurti teigiamus ryšius su savo vartotojais. Kuomet prekės ženklas verčia vartotoją jaustis gerai – jis tą prekės ženklą vertina teigiamai – atsiranda pusiausvyra tarp pasiūlos ir paklausos, kuri ypač svarbi rinkoje.

Iš praeities  žmonės yra linkę prisiminti tik tai, kas ten buvo gera, todėl džiuginančius sentimentus  grąžinantys prekės ženklai  tarsi uždeda rožinius akinius, o už tokias prekes žmonės netgi yra linkę mokėti daugiau –  „Journal of Consumer Marketing“ tyrimų rezultatus akcentuoja kūrybos vadovė.

Pavyzdžiui, Fisher-Price’as pritaikė nostalgiško marketingo strategiją, siekdami padidinti pardavimus . „Wieden & Kennedy“ atgaivino klasikinių „Fisher-Price“ žaislų gamybą – taip primindami tėvams apie jų vaikystę ir skatindami į tuos prisiminimus bei patirtį įtraukti savo vaikus.

Kaip vieną  svarbiausių nostalgijos marketingo bruožų, pašnekovė įvardija – cikliškus modelius, kurie reiškia polinkį kartotis.  Tai atsipindi madoje, muzikoje. Pasirausus tėvų ar net senelių spintose, tikriausiai būtų galima rasti naujausias mados tendencijas atitinkančių rūbų ar atpažinti iš praeities grįžusios mados ypatybes.

Galime prisiminti į Lietuvos rinką grįžusią kramtomąją gumą „Love“, vėl išpopuliarėjusius „Inkaro“ gamyklos sportinius batelius…

Taip pat matyti, jog, pavyzdžiui, vis daugiau atlikėjų leidžia vinilines muzikos plokšteles, o jas perkančių klausytojų skaičius sparčiai auga jau kelerius pastaruosius metus – nostalgiško marketingo pavyzdžiais dalinasi vadovė.

Taigi nostalgijos marketingas pasitelkia seną, patikrintą, pripažintą ir kadaise populiarų, tačiau užmirštą produktą ir pristato jį iš naujo, grąžindamas žmonėms tas teigiamas emocijas, kurias jie jau buvo patyrę .

I. Budginė teigia, jog kol kas sunku nuspėti, kokie bus 2021 –ieji, tačiau, kad viena paklausiausių ir nostalgiškiausių prekių bus laisvė – akivaizdu.

PREV
NEXT

Leave a Comment Cancel Reply

  • Archyvai

    • 2021 m. vasario mėn.
    • 2021 m. sausio mėn.
    • 2020 m. gruodžio mėn.
    • 2020 m. lapkričio mėn.
    • 2020 m. spalio mėn.
    • 2020 m. rugsėjo mėn.
    • 2020 m. rugpjūčio mėn.
    • 2020 m. birželio mėn.
    • 2020 m. gegužės mėn.
    • 2020 m. balandžio mėn.
    • 2020 m. kovo mėn.
    • 2020 m. vasario mėn.
    • 2020 m. sausio mėn.
    • 2019 m. lapkričio mėn.
  • Kategorijos

Susisiekite / Sekite mus

© 2019 STAND UP. Visos teisės saugomos

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui bei rinkodarai naudojame slapukus. Spausdami "Sutinku" ar toliau naršydami svetainėje, Jūs sutinkate su slapukų įrašymu.
Privatumo politikaSutinku
Privatumo politika

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.