Vis dažniau sulaukiame užklausų dėl logo rebrandingo, kas tai – pandemijos padarinys ar natūralių pokyčių metas mums visiems? Jeigu ir jūs svarstote apie didžiulius pokyčius verslui, rekomenduojame paskaityti:
Rebrandingo sėkmė – atgimimas ar iliuzija?
Visada norime, kad bet kurioje gyvenimo srityje atverstas baltas, švarus lapas būtų teigiamų pokyčių pradžia. Deja…
Tą patį galima pasakyti ir apie rebrandingo sėkmę. Daugeliu atvejų tikima, kad rebrandingas tikrai atneš didžiulius ir būtinai teigiamus pokyčius prekiniam ženklui. STOP. Jis tikrai atneš pokyčius piniginei, o dėl sėkmės…
Rebrandingas trumpai – prekės ženklo atnaujinimas. Tai sudėtingas procesas, reikalaujantis išsamios analizės. Nepulkite įgyvendinti šios idėjos, jei tai tik spontaniškai kilusi mintis – veikite profesionaliai (arba su profesionalais).
Labai gerai apsvarstykite svarbiausius aspektus: ar jums to TIKRAI reikia, KODĖL ir KO būtent reikia, o svarbiausia – atidžiai pasverkite savo finansines galimybes. Jei ant buhalterės stalo guli už elektrą neapmokėtos sąskaitos… Rebrandingas KAINUOJA, DAUG KAINUOJA.
Pirmiausiai realiai įsivertinkite savo prekinio ženklo esamą situaciją: kaip jis atrodo rinkoje, kiek yra efektyvus, kokia jo paklausa, ar pateisina įmonės lūkesčius ir kaip atrodo konkurentų akivaizdoje. Jei matote daugiau minusų nei pliusų – duokite pokyčiams žalią šviesą.
Tačiau rebrandingas nelygus rebrandingui. Druska gali ir pagardinti ir sugadinti skonį…
Vieni mano, kad užtenka tik naujo logotipo, kiti stačia galva puola į kardinalius pokyčius nuo A iki Z – klysta ir vieni ir kiti. Reikia gerai pagalvoti, ko reikia jūsų prekiniam ženklui – kosmetinio „facelift’o“ ar kompleksinio atsinaujimo.
„Kosmetinis“ rebrandingas – tai palyginti maži pokyčiai, kurie nepakeičia prekinio ženklo identiteto iš esmės. Jis gali būti taikomas logotipui ar, pavyzdžiui, produktų įpakavimams, kuomet pakeičiamos tik tam tikros detalės: spalvos, linijos, formos, tūris, medžiagos. Toks rebrandingas turėtų būti atliekamas reguliariai, siekiant neatsilikti nuo nuolat besikeičiančių ir tobulėjančių marketingo ir reklamos tendencijų, technologijų, dizaino trendų. Kartais net ir dėl kitaip logotipe įkomponuotos raidės galite tapti patrauklesniais ir pastebėtais iš naujo.
Kompleksinis rebrandingas susijęs ne tik su išoriniais (logotipu, vizualizacija), bet ir strateginiais pokyčiais: norint atsikratyti nesėkmingos praeities, plečiantis, kuomet įmonė „praauga“ savo pirminį identitetą arba jis neatspindi prekės ženklo esmės ir sunku pasiekti tikslinę auditoriją. Tuomet dažniausiai sukuriamas visiškai naujas logotipas, keičiama žinutė vartotojui, prekinio ženklo turinys ir jo vystymo filosofija.
Tik nemanykite, kad po tokio rebrandingo galėsite atsikvėpti ir mėgautis aukso amžiumi… Čia tyko nauji pavojai. Visiškai pakeitus prekinį ženklą, jis rizikuoja, bent jau iš pradžių išnykti iš rinkos žemėlapio – tapti neatpažįstamas ir nepripažintas.
Todėl labai svarbu „ikirebrandinė“ ir „porebrandinė“ – komunikacija. Jūs turite pripratinti vartotojus prie „kitokio savęs“. Turite pasitelkti visas įmanomas priemones ir tinkamas strategijas, kurios padėtų prisistatyti iš naujo ir įtikinti, kad jūsų pokyčiai yra naudingi.
Kai 2017 metais puikiai žinoma degalinė „Statoil“ tapo „Circle K“ – tai nudžiugino toli gražu ne visus. Staiga, vos per 4 mėnesius įvykusi 4 mln. vertės revoliucija, kai kurių buvo pasitikta neigiamai: susierzinimą kėlė logotipas, pigus stilius ir įvaizdis, o patys skeptiškiausi vertintojai nusprendė, jog net degalai pakeitė savo kokybę – automobilis važiuoja kur kas prasčiau. Komunikacijos specialistai, kaip vieną svarbiausių nepasitenkinimo priežasčių ir įvardino blogos komunikacijos ir viešinimo trūkumus, todėl „neparuošti“ vartotojai sureagavo taip jautriai. Taigi svajonė, kad rebrandingas pasitarnaus tik jūsų sėkmei gali subliukšti su kritusiais pardavimų rodikliais ir neprigijusia idėja.
Nepirkite katės maiše – apsvarstykite pliusus, minusus, galimybes, kad milžiniškos investicijos nepadarytų meškos paslaugos. Bet… būkite kantrūs! Pokyčiai, kaip ir įpročiai neįsitvirtina per naktį. Jei tikrai tikite tuo, ką padarėte, leiskite įkvėpti vartotojams gryno oro – susitaikyti, priprasti ir priimti.
P.S. Nuo 2016 metų Lietuvoje atliekamo verslo reputacijos tyrimo pagal tris tikslines grupes (visuomenė, politikai ir nuomonės formuotojai) rezultatai parodė, jog 2019 m. „Circle K“, pagal bendrą rodiklį užėmė pirmą vietą.
„StandUP“ reklamos agentūros atlikti logotipų rebrandingo darbai: