Norint tobulėti – privaloma keistis arba kaip populiaru sakyti pastaruoju metu – išeiti iš komforto zonos. Naujieji metai tampa ne tik atspirties tašku šiems pokyčiams, bet ir būtinybe. Reklamos tendencijos kiekvienais metais priverčia iš naujo persvarstyti strategijas ir jas keisti.
Apie reklamos subtilybes 2022 -aisiais pasakoja STAND UP reklamos agentūros kūrybos vadovė, marketingo specialistė Inesa Budginė
Geras įvaizdis daugiau nei pusė darbo
Kalbėdama apie pokyčius I. Budginė pradeda nuo vieno svarbiausių, o gal net paties svarbiausio aspekto – vaizdo. „Sutinkame pagal rūbą – palydime pagal protą “ puikiai tinka ir reklamai – sako ji.
Kiekvienais metais dizaino sprendimai taip pat keičiasi, todėl norint būti vienu žingsniu priekyje būtina pasirūpinti ir savo logotipo, internetinės svetainės dizainu, socialinių tinklų stilistika, vizualinio identiteto atnaujinimu. Šiais metais dizaino sprendimai žada būti ryškūs, drąsūs netgi įžūlūs, o kartais labai žaismingi ir kviečiantys sugrįžti į praeitį.
Jei norite atrodyti išskirtiniai ir kiek chaotiški, pamirškite taisyklingas formas, simetriją – maištaukite! Siekiantiems nostalgiško įvaizdžio, puikiai tiks psichodelinio meno ar 90-ųjų retro stiliaus detalės. Norintiems daugiau prabangos ar išraiškingumo – teks rinktis stiklo, kristalo motyvus arba išraiškingas „saldainių popierėlių“ spalvas – naująsias dizaino tendencijas įvardija reklamos specialistė.
NO – EDIT
Kalbėdama apie pokyčius socialiniuose tinkluose I. Budginė įvardina kone didžiausią sensaciją – juose bus galima išvysti daugiau natūralumo nei buvome įpratę iki šiol.
Socialinė erdvė labai ilgą laiką buvo ta vieta, kur matėme kiek iškreiptą realybę – nušlifuotos nuotraukos, kuriose tobuli kūnai, veidai, šypsenos… Viskas taip gerai, kad net nesitiki, todėl vartotojai pasiilgo tikrumo, neįsprausto į grožio standartus.
Dar praeitas metais į kovą su piknaudžiavimu redagavimo programėlėmis stojo Norvegija, kurios pavyzdžiu panašu seka ir kiti.
Taigi, sveiki atvykę į realybę – „No-edit“ yra naujoji šių metų turinio tendencija.
Jokio green washing
Pasak I. Budginės, prekinio ženklo socialinė atsakomybė ir noras įsiteikti vartotojui – nėra tas pats.
Ir tą puikiai įrodo TVARUMAS. Šis žodis puikuojasi ant etikečių, ekologiškų produktų pavidalu nugula parduotuvių lentynose. Tačiau neretai paaiškėja, jog puikus reklaminis triukas, pritraukiantis daugiau vartotojų ir skatinantis pardavimus tebūna – green washing (žaliasis melas). Investicija į reklamą ir gražią pakuotę, kurios viduje slepiasi įprastas, jokios įtakos gamtos ar mūsų gerovei nedarantis produktas – sako I. Budginė.
Taigi tvarumas vis labiau bus stebimas pro padidinamąjį stiklą, o jo vertę turės įrodyti faktai – pavyzdžiui, kuo naudojamos medžiagos palankesnės gamtai, o tvarumą patvirtinantys duomenys turės būti nurodyti specialiose ataskaitose.
Virtualios realybės įsigalėjimas socialinėje medijoje
Vienas iš vis labiau ryškėjančių pokyčių įsitvirtinančių marketingo sprendimuose – virtuali realybė, kuri jau kuris laikas plačiai sutinkama žaidimuose, pramogų srityse. I. Budginė sako, jog ši tendencija gali ženkliai prisidėti prie efektyvesnės ir autentiškesnės reklamos – marketingo specialistai tai galėtų išnaudoti išskirtinių pozicionavimo strategijų įgyvendinimui.
Tikrame gyvenime žaidimai – patrauklūs, įdomūs bei sukeliantys priklausomybę, todėl reklamoje vis labiau įsitvirtins ir geimifikacijos metodas, naudojama kaip marketingo strategijos dalis, siekiant padidinti klientų lojalumą, prekės ženklo žinomumą ir pardavimus – sako kūrybos vadovė.
Žaidimo metodo rinkodaroje tikslas – priversti vartotoją pasinerti į savo poreikius ir gauti už tai apdovanojimą. Tokiu apdovanojimo pavyzdžiu galėtų būti nemokamas pristatymas, ar dovana apsipirkus už tam tikrą sumą.
Tai tarsi priverčia vartotoją peržengti tam tikrą ribą, lyg ir rizikuoti, bet už tai pasijusti laimėtoju ir būti apdovanotam.
Video marketingas – pirmaujanti efektyvaus turinio forma
Inesa Budginė pastebi, jog, kad ir kaip kasmet besikeistų marketingo tendencijos, viena, kas visuomet išlieka viršūnėje – turinys. Jis ir šiais metais visiškai karaliauja, primindamas, jog nuo jo priklauso vartotojo kelionės kryptis.
Specialistė teigia, jog video turinį sunku pavadinti nauja 2022 -ųjų metų tendencija, tačiau prekės ženklai turės jį efektyviau išnaudoti, siekdami sulaukti sėkmės ir pripažinimo rinkoje.
Kūrybos vadovė įvardina, kodėl video formatas laikomas vienu veiksmingiausių turinio kūrimo būdų. Pasak jos, vaizdo įrašai padidina vartotojų įsitraukimą, daro didesnį poveikį apsisprendimams, informacija labiau įsimena ir atrodo įtikinamesnė, pristatant prekės ženklą, produktus.
Reklamos specialistė pabrėžia, jog pagrindinės vaizdo įrašų formos 2022 -aisiais bus tiesioginiai ir trumpi vaizdo įrašai – tiesioginės transliacijos socialiniuose tinkluose priverčia stebėti vaizdo įrašą 3 kartus ilgiau. Tai sukelia ne tik susidomėjimą, bet ir baimę praleisti svarbias naujienas, kurių nesužinosi, jei live transliacija nebus išsaugota – sako I. Budginė.
Ji pastebi, jog socialinėje medijoje dar labiau įsigalės ir trumpi įrašai, tokie kaip Tik Tok ar Instagram Reels, kurie dėl savo žaismingumo, dinamiškumo , atraktyvumo tampa vis svarbesne ir efektyvesne reklamos turinio forma.
Tikslingesnė influencerių rinkodara
Kūrybos vadovė įsitikinusi, jog 2022 -aisiais reklama tikrai neapsieis be influencerių. Ne veltui jie vadinami nuomonės formuotojais, darančiais išties didelę įtaką vartotojų apsisprendimams.
Šiais metais prognozuojamas mikro-influnecerių įtakos augimas, atsižvelgiant nors ir į mažesnes, bet lojalesnes jų auditorijas.
Taip pat daugiau dėmesio bus skiriama reklamos efektyvumui – vartotojų dėmesį vis sunkiau tiek patraukti, tiek išlaikyti, todėl bus siekiama daugiau investuoti į turinio kokybę.
Pasak I. Budginės, influenceriai turės išpildyti ONLINE strategiją – būti pasiekiami bet kuriuo metu, jei vartotojui kiltų kokių nors klausimų, apie prekės ženklą ar produktą, todėl nuomonės formuotojai privalės apie juos turėti ir pakankamai žinių.
Taip pat prekės ženklai sieks ilgalaikio bendradarbiavimo, kuris užtikrintų efektyvius, pastebimus rezultatus. Pasak kūrybos vadovės, influenceriai turės atlikti vaidmenį nuo įspūdžio sukėlimo iki prekės ženklo komunikacijos.
Sumanus personalizavimas ir duomenys
2022 metais prekės ženklai suteiks vartotojams dar daugiau įsitraukimo galimybių, įgyvendinant rinkodaros tendencijas, išpildančias individualius jų poreikius.
Personalizacija neapsiribos tik reklama, tai bus dar labiau pritaikoma elektroninėje prekyboje, socialinių tinklų turinyje, klientų aptarnavimo sferoje.
Tačiau I. Budginė atkreipia dėmesį, kad čia nereikėtų persistengti – per dideli asmeniškumai vartotojus gali išgąsdinti, todėl įsitikinkite, jog jūsų pateikia informacija neperžengia asmeninio saugumo ribų. Šioje vietoje labai svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp itin asmeniškos ir pritaikytos visiems rinkodaros.
Išsiaiškinti, kiek galite priartėti prie kliento ir pateikti būtent jam aktualius pasiūlymus padės išsamesnė duomenų analizė, todėl šiais metais jai reikės skirti daugiau dėmesio. Tikslingai stebėdami vartotojo kelionę, matydami kuo jis domisi, o kur visgi abejoja, galėsite suteikti jam daugiau individualios vertės ir sėkmingą patirtį.