Artėjantys Naujieji metai daugelį įkvepia pokyčiams, idėjoms, atsinaujinimui. Kaip ir kasmet, naujos tendencijos įsitvirtina ir grafiniame dizaine. Kokias spalvas, šriftus ir kitus elementus bus madinga naudoti 2022-aisiais, kad jūsų vizualinė komunikacija neliktų nepastebėta?
Naująsias tendencijas pristato STAND UP reklamos agentūros vyriausia dizainerė Viktorija Juozauskienė ir grafikos dizainerė Kornelija Rupšienė.
2D/3D kombinacija
3D dizaino tendencija, kuri buvo populiari ir praeitais metais, toliau tęsiasi, vystosi ir dar labiau įsitvirtina. Tai lemia neribotos galimybės dizaineriams, kurie gali įgyvendinti įvairiausias idėjas – nuo hiperrealistinių 3D vaizdinių elementų iki labai kūrybingų derinių su 2D ir popieriaus iškarpų motyvais. Būtent šių dviejų formatų susijungimą bus galima vis dažniau išvysti 2022 metų dizaino darbuose, suteikiant jiems tikroviškumo, dinamiškumo įspūdį.
Netaisyklingų formų šriftai ir raidės
Ši naujoji tendencija įsitvirtina kartu su tipografija, kuri laužo standartus, tvarką ir yra netobula. Pavyzdžiui, viena raidė gali būti apversta aukštyn kojomis, didesnė ar mažesnė, kitu šriftu arba visiškai trūkstama.
Išraiškingi šriftai ir raidės kuria ne tik tekstinę prasmę, bet ir tam tikras grafines formas, o tokios nestandartinės raiškos kompozicijos – puikus būdas sukurti unikalų pranešimą ir atkreipti dėmesį į kažką konkretaus.
Stiklas ir kristalai
Praėjusiais metais vyravusį aukso dizainą, 2022-aisiais keičia stiklas ir kristalai bei jų elementai, kurie vaizduojami 3D formatu. Dizainui tai suteikia ne tik efektingą vaizdą, bet ir išlaiko prabangos įspūdį, kuris iki šiol priklausė auksui.
Saldainių spalvos
Pastaruoju metu itin suintensyvėjus skaitmeninio turinio plėtrai, dizaineriams darosi vis sunkiau sukurti išsiskiriančius dizainus, todėl tenka ieškoti pačių įvairiausių sprendimų.
Vienas jų – naujoji 2022-ųjų metų tendencija. Ryškios, akį rėžiančios spalvos, primenančios spalvingus saldainių popierėlius. Tai leis sukurti ryškius ir įsimenančius grafinio dizaino kūrinius. Ir nors pastelinės spalvos tikrai išliks plačiai naudojamos, ryškumas bus nepakeičiamas, norint sukurti drąsų, išraiškingą įvaizdį.
Riso spausdinimo stilius
Tendencijos turi polinkį arba atnešti kažką visiškai naujo arba grįžti prie to, kas buvo populiaru net prieš kelis dešimtmečius. Todėl nieko nuostabaus, kad 2022-aisiais į grafinį dizainą grįžta risografinio spausdinimo stilius, kuris paverčiamas meno estetika.
Risografas – trafaretinio spausdinimo mašina, spausdinimo sistemoje naudojama kartu su kompiuteriu ir lapų rinkimo, lankstymo bei segimo įranga. Ši spaudos technologija unikali tuo, jog jai naudojamas tikras rašalas, taip pat galima išgauti daug spalvų ir atspalvių dengiant vieną spalvą ant kitos, eksperimentuojant su popieriaus atspalviais.
Naujoji tendecija leis dizaineriams atkurti risografo spausdinimo efektus skaitmeniniu būdu, sukuriant atraktyvius, autentiškus, įsimintinus dizaino darbus.
90-ųjų nostalgija
2022-aisiais į grafinio dizaino darbus grįžta 90-ųjų retro stilius. Ši tendencija įsikūnys įvairiose kompozicijose, o ilgesys ir vaikystės prisiminimai atsispindės Memfio dizaino modeliuose: ryškių spalvų blokai, unikalios formos, improvizacija.
Tokie grafinio dizaino sprendimai bus itin sėkmingi norintiems sukurti nostalgišką ir efektingą įspūdį.
Popieriaus iškarpos
Kitas tradicinis menas, kuris rado savo kelią į skaitmeninę erdvę – popieriaus karpymas.
Per visą istoriją, visose kultūrose galime rasti vieną popieriaus karpinius jungiantį dalyką –kiekvienas dizainas yra iškirptas iš vieno popieriaus lapo, o ne atskirais koliažais. Žinoma, kai kalbama apie skaitmeninį dizainą, grafikos dizaineriai naudoja abu metodus, kad sukurtų sėkmingus kūrinius visose grafinio dizaino formose.
Antiprojektas
Pastaruoju metu galima pastebėti, jog dizainas yra įspraustas į tam tikrus pateikimo ir naudojimo taisyklių rėmus. 2022 -ieji žada įnešti maišto – atsiranda ANTI-DIZAINO sąvoka.
Čia vengiama tradicinių dizaino principų, nepaklūstama nusistovėjusiam estetiniam skoniui, dizaino darbuose įsivyrauja asimetrija, spalvinis nesuderinamumas, perkrauti elementai, „gryna“, aiški tipografija.
Vieniems tai atrodo neestetiška ir nepriimtina, tačiau kitiems tai padės sukurti nuo grožio standartų išlaisvintus dizainus.
Holografinis dizainas
Šviesos sklaida ir jos sukuriamas efektas yra labai patrauklus ir tinkamas įvairiems dizaino darbams, todėl tai jau pristatoma kaip 2022-ųjų grafinio dizaino tendencija.
Iki šiol holografija buvo pritaikoma gaminant raštinės reikmenis, produktų dizainus, mados dizainą (ypač krepšius ir batus) ir kita. Tačiau ji netruko sužavėti ir animacijos, logotipų kūrėjų, kurie galės plačiau išnaudos šį metodą grafinio dizaino darbams skaitmeninėje erdvėje.
Psichodelinis menas
Dar 1960-aisis prasidėjusi pasichodelinio meno apraiška ir iškreipta estetika pakeitė dizainą amžiams.
Kaip nemirtinga tendencija ji kaskart grįžta, o 2022-aisias įsitvirtina grafiniame dizaine. Imituojant „rūgšties keliones“ psichodelinė era, prasidėjusi kaip meno forma su Wes Wilson ir jo garsiais roko plakatais, dabar vėl atspindi painių laikų chaosą.
Kaip ir muzikoje ar madoje, grafiniame dizaine psichodelinio meno elementai atspindi nerūpestingą dvasią, kuri trokšta išsilaisvinti iš suvaržymų, o tai padeda sukurti neįtikėtinai įtaigius vaizdinius.