Stand UP reklamos agentūra
Apie Projektai Tinklaraštis Komanda Kontaktai English MENU CLOSE

Stand UP reklamos agentūra

Stand UP reklamos agentūraStand UP reklamos agentūra
  • Apie
  • Kontaktai
  • Privatumo politika
  • Projektai
  • Tinklaraštis
  • Facebook
  • Twitter
  • Behance

Zero waste kalėdinė komunikacija

Tinklaraštis ON 2020 spalio 28

 

Rodos ilgainiui įpratome, kad pirmieji parduotuvių vitrinose sužibę blizgučiai tarytum duoda startą dovanų pirkimo karštligei. Akį traukiančios šventinės reklamos ir atributika, žmones vilioja Kalėdoms pradėti ruoštis dar kone rudens pradžioje…Ir nors atrodo, kad toks skubėjimas vėliau apsaugos nuo ilgų eilių parduotuvėse, nutinka atvirkščiai – vartojimo alkis tęsiasi visą šventinį laikotarpį, o dovanų sąrašas tik ilgėja, akims raibstant nuo pasirinkimo įvairovės ir gausos. Tačiau pastarųjų metų pokyčiai verčia susimąstyti ir skatina keisti įpročius. Taigi kokiomis dovanomis dalinsimės šiemet? – savo įžvalgomis apie šventinės komunikacijos įtaką ir žmonių apsipirkimo pokyčius dalinasi reklamos agentūros „Stand UP“ įkūrėja ir vadovė Inesa Budginė.

Ar jau spėjome prisitaikyti?

Visi pamažu bandome priprasti, jog mūsų kasdienybėje atsirado sąvoka „nauja realybė“. Ir nors sakoma, kad pasikeitimai dažniausiai tik į gerą, pastarieji kelia visokių minčių ir baimių…ypač artėjant šventėms. Jei dar pernai išdegę akis lakstėme ir stumdėmės parduotuvėse pasidavę ryškiems reklaminiams plakatams, siūlantiems akcijas ir originalių dovanų idėjas, šiemet „pasipuošę“ kaukėmis, panašu, kad laikysimės atstumo ne tik vienas nuo kito, bet ir nuo šventiniais daiktais perkrautų lentynų. Agentūros vadovė sako, jog jau dabar galima pastebėti akivaizdų internetinės prekybos šuolį, kuris gali suformuoti naujus įpročius – į fizines parduotuves žmonės grįš vis rečiau.

Apsipirkimo įpročių rebrandingas

Karantinas lėmė, jog pastaruoju metu ir taip sparčiai virtualioje erdvėje besiplėtojusi prekyba dabar dar labiau kibo į atlapus fizinėms parduotuvėms, o ilgos eilės prekybos centruose persikėlė į internetą. Dar pernai metais, socialinio tinklo „Pinterest“ paieškos rezultatai parodė, jog kalėdinių dovanų pirkimo užklausos internetu išaugo 220%, o pirmosios paieškos atsirado dar birželio mėnesį, tad galima tikėtis, jog šiais metais metais skaičiai šoktels dar labiau.

Niekam ne paslaptis, jog pandemija labai paskatino internetinio verslo plėtrą: internetinių svetainių kūrimąsi, socialinių tinklų ir reklamos juose svarbą. I. Budginė pastebi, kad skaitmeninė komunikacija itin įgavo pagreitį, o paaštrėjusi konkurencija tapo nemažu galvos skausmu marketingo ir komunikacijos specialistams. Visi keliasi į internetą, bet ten klientams reikia prisistatyti iš naujo… Viena už kitą efektyvesnės strategijos – atpažinti, pritraukti, išlaikyti savo auditoriją. Noras būti čia ir dabar, kad nepražiopsotume nei vieno potencialaus kliento. Kaip ir kokius tinklus užmesti? Kokią strategiją pasirinkti ir į kokį popieriuką įvynioti dovaną, kad ši ne tik liktų pastebėta virtualios erdvės sukūryje, bet ir atsidurtų pirkinių krepšelyje. Taigi kas svarbiau – popieriukas ar dovana?

Jei anksčiau mus traukė gražios pakuotės ir blizgūs įpakavimai – vis dažniau tai tampa tiesiog komunikacijos šiukšlėmis. Be to, gražaus popieriuko internete žmonės negali nei paliesti, nei pamatyti tikrojo jo vaizdo, todėl tai paskatino atsirasti kitas komunikacijos formas – socialiniuose tinkluose itin suklestėjo reklaminės žinutės įgarsintojai – „influenceriai“.

„Gražiu įpakavimu“ virtualioje erdvėje tapo nuomonės formuotojų mintys, rekomendacijos ir apžvalgos.

Šimtus tūkstančių sekėjų turintys ir masinę auditoriją galinčios pasiekti socialinių tinklų žvaigždės, kurių reklamojamos prekės ar paslaugos daug greičiau ir efektyviau atkreipia dėmesį, įtikina, o galiausiai ir priverčia nusipirkti, nes parodo ne tik gražią išorę, bet ir įvairiais būdais demonstruojamą daiktų vertę. Ir tai vis labiau įsitvirtinanti „meno parduoti“ forma, į kurią investuoja ir smulkūs ir itin patyrę verslininkai, nes svarbu tapo ne tik nuolaidos skaičiai ryškiame plakate. Vis išrankesni klientai ėmė pastebėti ne tik reklamos ženklus, bet atidžiau skaityti ir jos turinį. Kitaip tariant, svarbus tapo prekės „identitetas“, kurio nepakanka atskleisti tik gražiu paveiksliuku ar perrištu raudonu kaspinu – vartojimo pokyčius įvardino agentūros įkūrėja.

Žmonių atidumas verčia pasitempti

Vadovė pastebi ir tai, jog besikeičiančios sąlygos ir didėjantis žmonių sąmoningumas apkarpė nuobodžių, masinį pirkimą skatinančių reklaminių frazių sparnus. Žmonės jau nebetiki kainos ir kokybės santykiu, vis mažiau norinčių leistis ir į šventines JAMAM lenktynes… Ir tai lėmė ne tik pandemija, privertusi susiveržti diržus. Atsižvelgdama į vis populiarėjantį minimalizmą ir saikingo vartojimo tendencijas, I. Budginė tiki, jog ateityje, efektyvios bus tik autentiškos, unikalios reklamos, propoguojančios ne materialumą, o švietėjiškumo, socialumo, bendrystės vertę. Tai įrodo ir tyrimai. Bendrovės „Gera dovana“ atlikta apklausa parodė, jog per šventes 8 iš 10 (75%) žmonių gauna bent vieną, o kartais ir daugiau dovanų, kurios yra nereikalingos ir lieka nepanaudotos. Dažnai tai lemia paskutinės minutės apsipirkimai, kai stačia galva įlekiame į parduotuvę ir čiumpame pirmą pasitaikiusį daiktą neįvertindami, ar jis tikrai bus reikalingas. Todėl žmonės tampa dėmesingesni ir renkasi praktiškas, naudingas dovanas – ne užpildančios tuščias lentynas, o kuriančias pridėtinę vertę – dovanojančias teigiamas emocijas, stiprinančios draugystę, kuriančias bendrystę ir tarpusavio ryšį.

Reklama socialiai atsakingo vartojimo įtakoje

Sparčiai didėjančios globalinės problemos, privertė susimąstyti ne tik apie vartojimo kiekį, bet ir daiktų tvarumą, kuris tampa vienu iš atsakingesnės reklamos principų.

Pardavimų rodikliai rodo, kad ieškodami tiek verslo, tiek paprastų dovanų, pirkėjai demonstruoja socialinį atsakingumą ir didelį dėmesį skiria ekologijai. Pirkinių akcentas – kuo mažiau gamtai kenkiančios dovanos, pavyzdžiui, daugkartiniai kelioniniai puodeliai, tušinukai ir kiti daiktai, gaminami iš perdirbamų, kuo natūralesnių medžiagų.

Tame pačiame socialiniame tinkle „Pinterest“ – tarp populiariausių kalėdinių dovanų užklausų buvo rankų darbo žvakės, iš natūralių medžiagų pagamintos dekoracijos eglutėms… Ekologijos temos aktualumas atsispindi ir populiariose, didžiuosiuose prekybos centruose vykstančiose kalėdinese mugėse, kuriose pardavinėjami rankdarbiai, iš natūralių, perdirbamų medžiagų pagaminti daiktai pritraukia minias pirkėjų.

Itin didelis dėmesys tenka ir daugkartinio naudojimo pakuotėms, maišeliams. Kadangi jie tarnauja daugiau nei vieną kartą – svarbus tampa pastarųjų įvaizdis, nes tai puiki galimybė ne tik papuošti, bet ir vizualinės komunikacijos pagalba reprezentuoti mūsų atsakingą vartojimą ir taip skatinti keistis kitus – priduria I. Budginė.

Rampos šviesos gręžiasi į kitą pusę

Paradoksalu, tačiau apie tam tikrus perversmus reklamos srityje, kuriuos gerokai paskatino karantino ir pandemijos sukelti pokyčiai, agentūros vadovė kalbėjo dar tada, kai mes patys nė nenumanėm, kad pasaulis gali taip kardinaliai pasikeisti. Dar šių metų pradžioje skaitydama pranešimą apie reklamos tendencijas, ji kalbėjo apie tai, kad žmonėms greitai reikės tik kokybiškų, vidinius poreikius atitinkančių dalykų, todėl šabloniškos, vartojiškumą skatinantinačios reklamos galiojimo laikas jau skaičiuoja paskutines akimirkas…Tam tikri ribojimai realybėje išplėtė virtualios erdvės ribas ir galimybes. Ten žmonės vis labiau įsipainioja į informacinio triukšmo tinklą, kuris kaskart darosi painesnis, todėl jie tampa atsparesni ir atsargesni. Geriausių, efektyviausių, vienintelių ir nepakartojimų – jau nėra. Ir dovana tai ne „keturi už trijų“ kainą, o tai, kas lieka tą dovaną išpakavus. Kad ir kokioje laboratorijoje būtų pagamintas kremas – raukšlės per naktį neišnyks. Kartais daug svarbiau, kad neišnyktų nuoširdžios ir tikros emocijos – tikina I. Budginė.

PREV
NEXT

Leave a Comment Cancel Reply

  • Archyvai

    • 2021 m. sausio mėn.
    • 2020 m. gruodžio mėn.
    • 2020 m. lapkričio mėn.
    • 2020 m. spalio mėn.
    • 2020 m. rugsėjo mėn.
    • 2020 m. rugpjūčio mėn.
    • 2020 m. birželio mėn.
    • 2020 m. gegužės mėn.
    • 2020 m. balandžio mėn.
    • 2020 m. kovo mėn.
    • 2020 m. vasario mėn.
    • 2020 m. sausio mėn.
    • 2019 m. lapkričio mėn.
  • Kategorijos

Susisiekite / Sekite mus

© 2019 STAND UP. Visos teisės saugomos

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui bei rinkodarai naudojame slapukus. Spausdami "Sutinku" ar toliau naršydami svetainėje, Jūs sutinkate su slapukų įrašymu.
Privatumo politikaSutinku
Privatumo politika

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.